מועדון הקריאה באוקטובר 2011

אוקטובר 25, 2011

פרנהייט 451 - ריי בראדבורי - מועדוני קריאה - הספרייה הפנטסטית

מועדון הקריאה של האגודה למדע בדיוני ולפנטסיה יקיים בחודש אוקטובר מפגשים אשר ידונו בספרו של ריי ברדבורי פרנהייט 451, הוצאת אודיסיאה (2002).

מגב הספר:
השיטה הייתה פשוטה.
יש לשרוף את הספרים עם הבתים שבהם הוחבאו.

תפקידו של גאי מונטאג היה להצית שריפות. הוא היה כבאי מזה עשר שנים. הוא אהב את עבודתו. גאי מונטאג מעולם לא עצר כדי לתהות על העונג שהוא חש למראה בערה לילית, או על השמחה שמציפה אותו כשהוא צופה בלהבות המאכלות את דפי הספרים…
מעולם לא פקפק בדבר, עד שפגש באקראי נערה בת שבע-עשרה שסיפרה לו על עבר בו אנשים חיו ללא פחד. ואז, כאשר גאי מונטאג פגש פרופסור שסיפר לו על עתיד בו אנשים יוכלו לחשוב, הוא הבין מה עליו לעשות…

ספרו הקלאסי של ריי ברדבורי, שראה אור ב-1953, מוגש בזאת לראשונה לקורא העברי. "פרנהייט 451", שנכתב במסורת "1984" ו"עולם חדש מופלא" מציג עולם מבעית, ונותר אקטואלי גם יותר ממחצית המאה לאחר שנכתב. הספר הפך לרב-מכר מיד עם צאתו, ונשאר אחד הספרים הנמכרים ביותר מאלו העוסקים בדיסטופיה ובהשלכות של אובדן חרויות האדם.

"מצמרר בהשלכותיו… דיווחו של מר ברדבורי על העולם המטורף, נושא דמיון רב ומאיים לזה שלנו, מרתק." הניו-יורק טיימס.

מועדון הקריאה בתל-אביב יתקיים ביום רביעי, 26.10.2011, בשעה 19:30 בבית הקפה "קפה קפה" ברחוב אבן גבירול 38 (המקום כשר). המנחה: דניאל פידלמן.

מועדון הקריאה בבאר-שבע יתקיים ביום ראשון, 30.10.2011, בשעה 20:00, באוניברסיטת בן-גוריון, בניין 54, חדר 207 (חדר הסמינרים של בניין פיזיקה, סמוך למרכז הספורט ולגשר המוביל לתחנת הרכבת). מנחת המפגש: דפנה קירש.

לצורך היערכות למספר המשתתפים, מומלץ להירשם מראש דרך הדואל של המנחה. כמו כן רצוי להביא למפגש עותק של הספר. הכניסה חופשית ואינה כרוכה בתשלום, בחברות באגודה, או בהגעה למפגשים נוספים.

מועדון חודש נובמבר יעסוק בספרם של טרי פראצ'ט וניל גיימן בשורות טובות. מפגשי מועדון זה יתפרסמו בהמשך באתר האגודה. המעוניינים להנחות מועדוני קריאה בכל רחבי הארץ מוזמנים לפנות בדואל למרכזת הפרויקט, דפנה קירש.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מועדון הקריאה – isfsffbookclub@gmail.com.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.