עיר של עצמות – הסרט

יולי 11, 2012

עיר של עצמות - בני הנפילים - הספרייה הפנטסטית

סדרת ספריה של קסנדרה קלייר, "בני הנפילים", זכתה להצלחה בינלאומית. כעת, הספר הראשון, "עיר של עצמות" מעובד לסרט.

קסנדרה קלייר כמעט ואינה זקוקה להצגה בקרב הילדים והנוער, כיום. סופרת הפנטסיה הגשימה את חלומם של חובבים רבים, כאשר חצתה את הקווים, מכותבת פנפיקים של "הארי פוטר", לסופרת מצליחה ומפורסמת בזכות עצמה. סדרת ספריה, "בני הנפילים" (Mortal Instruments), הפכה עם צאת הספר הראשון ב-2007 להצלחה פנומנלית. כיום, כוללת הסדרה כבר חמישה ספרים והשישי בדרך. הצלחתה של קלייר לא פסחה גם על ישראל, כאשר הוצאת גרף החלה לתרגם את ספריה לעברית.

כבר לפני שנתיים דובר על עיבוד הסדרה לקולנוע, על בסיס תסריט פרי עטה של ג'סיקה פוסטיגו ובבימויו של סקוט סטיוארט (שהיה אחראי על סרט הערפדים "המאמין" הכושל). בחודשים האחרונים, נראה שהפרויקט זכה שוב לרוח גבית, והחל לצבור תאוצה. הוא קיבל בימאי חדש, הראלד זווארט ("קרטה קיד" החדש, עם ג'יידן סמית' וג'קי צ'אן), וכבר החלו בליהוק לקראת הצילומים, אשר צפויים להתחיל ב-15 לאוגוסט השנה. בין התפקידים המאוישים בשלב זה:

לילי קולינס (שלגייה ב"מראה מראה"),  בתפקיד קליירי פריי

רוברט שיהן, בתפקיד סיימון לואיס

ג'יימי קמפבל באוור, בתפקיד ג'ייס וויילנד

קווין דורנד ורוברט מיילט, בתור פנגבורן ובלקוול בהתאמה

וג'מימה ווסט בתור איזבל לייטווד

בימים האחרונים צץ גם פוסטר פרסומי ראשון, לשמחת המעריצים והמעריצות, מה שמראה כי ההפקה אינה מבזבזת שנייה אחת. שתי דוגמאות להתרגשות הקהל, ניתן לראות למטה, בדמות פוסטרים יצירתיים שעיצבו. גם תאריך בכורה כבר יש: 23 לאוגוסט 2013. לאור ההתרחשויות בהוליווד בשנה האחרונה, בר למדנו כי תאריכי בכורה אינם חקוקים בסלע, אבל זה משהו. בינתיים, אמשיך כרגיל לעקוב אחר התפתחויות ולעדכן בחדשות.

העלילה (מגב הספר):

כשקליירי פריי בת החמש-עשרה יוצאת לבלות במלעדון לילה בניו יורק, היא לא חולמת שהיא תהיה עדה לרצח; רצח שמבוצע על ידי שלושה בני נוער מקועקעים, שרק קליירי יכולה לראות אותם. זהו המפגש הראשון של קליירי עם בני הנפילים, הידועים גם כציידי הצללים: כת לוחמים סודית שנשבעה להגן על האנושות מפנים השדים החיים בקרבה. ביחד עם חברה הטוב סיימון ועם לוחם הצללים יפה התואר ג'ייס, קליירי עומדת לגלות שרחובות ניו יורק מלאים מכשפים, פיות, ערפדים ואנשי זאב, החיים בדו-קיום עם בני האדם, אך לא תמיד רוצים בטובתם. גם אמה של קליירי עצמה, כך עולה, היתה מעורבת פעם בעולם הסתרים הזה. ומוטב שקליירי תזדרז לפענח את סודות עברה, שכן מישהו – או משהו – חטף את אמה, וקליירי עלולה להיות הבאה על הכוונת…

האתר הרשמי של קסנדרה קלייר

קבוצת מעריצי הסדרה בפייסבוק

 

 

פוסטר חובבים 1

(משעשע – לצורך הרקע העירוני, השתמשו בפוסטר של "המאמין", שגם בו שיחקה לילי קולינס, ושהבימאי שלו אמור היה לביים גם את הסרט הזה)

עיר של עצמות - קסנדרה קלייר - הספרייה הפנטסטית

 

פוסטר חובבים 2

בני הנפילים - קסנדרה קלייר - הספרייה הפנטסטית

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.