צללים אפלים

מרץ 21, 2012

צללים אפלים - ברנבס קולינווד - הספרייה הפנטסטית

לפני קצת למעלה מחודש, סיפרתי לכם על צללים אפלים, הפרויקט החדש של טים ברטון, כעת הגיע גם הקדימון.

רבים כיום מרגישים כי טים ברטון איבד את מגע הקסם שלו, וכי השילוש הקדוש: ברטון, בונהם קרטר ודפ כבר עשה את שלו ועוד קצת. כל זה לא מונע מן הבמאי לעבוד במלוא המרץ, כאשר היחיד שיכול כנראה להתחרות בו, הוא במאי אפל נוסף – גיירמו דל טורו. ניכר כי ברטון מאוד נהנה ממה שהוא עושה, אך האם יצליח ליהנות גם מהצלחה בקופות?

ממה שניתן לראות בקדימון ההומור, כמו גם המשחק של דפ, מזכיר לא מעט את הופעותיו בסרטיו הקודמים בשנים האחרונות. אותן בדיחות "פספסת אותי" כמו של קפטן ג'ק ספארו, אותן צעקות כמו של הכובען המטורף, רק באיפור לבן ופאה חדשה. יחד עם זאת, הקדימון נראה מוקפד מאוד, מה שיכול להיות מבטיח עבור חובבי הסגנון של דפ.

עלילת הסרט (בתרגום מילולי של הודעת וורנר ברוס)

ב-1752, ג'ושוע ונעמי קולינס מפליגים עם בנם, ברנבס, מליברפול באנגליה, כדי להתחיל חיים חדשים באמריקה. אולם אפילו האוקיאנוס אינו מספיק כדי לאפשר להם לחמוק מן הקללה המסתורית אשר רודפת את משפחתם.

שני עשורים לאחר מכן, ברנבס (ג'וני דפ), הוא בעלי אחוזת קולינווד ומחזיק את עיירת קולינספורט בכף ידו. הוא רווק עשיר, מפונק ורודף-נשים חסר תקנה, עד שהוא עושה טעות נוראה, כאשר הוא שובר את ליבה של אנג'ליקה בוכארד (אווה גרין). אנג'ליקה, מכשפה במלוא מובן המילה, מטילה על ברנבס קללה נוראה יותר ממוות: היא הופכת אותו לערפד וקוברת אותו בעודו בחיים.

מאתיים שנה לאחר מכן, ברנבס משוחרר בטעות מקברו, והוא מוצא עצמו בשנת 1972. הוא שב אל אחוזת קולינווד, רק כדי למצוא כי אחוזתו המפוארת הפכה כעת לחורבה. שרידי משפחת קולינס הדיספונקציונאלית, לעומת זאת, עדיין חיים ובועטים.

בכורה עולמית: 11.05.2012
בכורה בארץ: יעודכן בהמשך

האתר הרשמי של הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.