פוקס Vs. הוליווד

מרץ 5, 2012

העולם הסודי של אריאטי - הלורקס - פוקס - הספרייה הפנטסטית

"הלורקס" ו"העולם הסודי של אריאטי" מאיימים לשטוף את מוחות ילדיכם ולגרום להם להיות מבוגרים ערכיים!

"הלורקס" של דר' סוס ו"העולם הסודי של אריאטי", סרט האנימציה היפני המבוסס על ספרי "הלקחנים" של מרי נורטון, מצאו עצמם לאחרונה בליבה של שערורייה לא צפויה. שני הסרטים הואשמו על ידי הקריין לו דובס, מרשת פוקס ניוז האמריקאית בכך שהם מכילים מסרים חתרניים אשר נשתלו על ידי פעילים סביבתיים וחברתיים, הזוממים לשטוף את מוחותיהם של ילדים אמריקאים!

לדברי הקריין השמרני, מדובר בתחבולה שהתקשורת הליברלית באמריקה וברחבי העולם, לא תחשוף בפניכם! סרטים הוליוודיים ידועים כאמצעי לאינדוקטרינציה של ילדים. זאת כבר מסורת. אבל בניגוד לסרטים הטובים, אשר מחנכים ילדים לפי הערכים האמריקאים הישנים והטובים (קפיטליזם, מישהו?), ה"לורקס" ו"אריאטי" הם סתם פרופוגנדה של קבוצות חתרניות כגון "Occupy Wall Street" (המקבילה האמריקאית למחאת האוהלים בישראל). מה הערכים הזוועתיים והחתרניים? שלא נדע מצרות: חלוקה הוגנת של משאבים ושוויון הזדמנויות. לא פחות גרוע, הוא שהסרטים מעודדים שימוש במוצרים ידידותיים לסביבה וב"אנרגיה ירוקה בכל מחיר!" ומתנגדים לתעשייתיות משולחת-רסן.

כיצד סרט המבוסס על ספר ילדים מראשית שנות השבעים, או סרט המבוסס על סיפור אנגלי משנות החמישים (ונוצר בכלל ביפן) יכולים להיות חלק מתחבולה הוליוודית, שמטרתה לגרום לילדים אמריקאים לשנוא את העשירים ובעלי השררה במדינתם? שאלה טובה, אבל לא משהו שאי אפשר להתגבר עליו.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.