שלגייה יש רק שתיים – לפחות בינתיים…

יולי 24, 2011

 

סרטי שלגיה - סרטי פנטסיה - הספרייה הפנטסטית
שתי עלמות חן - האחת שלגייה, השנייה גם כן...

מה עוד אפשר לכתוב על מלחמת השלגיות, שלא נכתב כבר בכל אתרי הסרטים ברשת? ובכן, מסתבר שהרבה מאוד. ככל שהזמן עובר והפרויקטים המתוכננים להציע עיבודים שונים לאותה מעשייה מתגלגלים לפעולה, כך גם המלחמה ביניהם נעשית יותר בולטת לעין. כנס קומי-קון כבר מזמן ביסס את מעמדו כאירוע החידושים וההשקות המרכזי, בו האולפנים השונים מציגים את מרכולתם העתידית בפני קהליהם הפוטנציאליים. לכן, אין זה מפתיע ששתי השלגיות החלו להפגין נוכחות דווקא במהלך קומי-קון 2011.

ראשונים היו רלאטיביטי מדיה שהקדימו להציג את שלגייה שלהם, בבימויו של טרסם סינג ובכיכובה של לילי קולינס. רק כדי להבהיר את העניין – לסרט עדיין אין שם, אבל כבר יש לו ליהוק לדמות הראשית, וכן ידוע שהוא מתוכנן לעלות לאקרנים ב-16/03/2012, ושלצד קולינס יככבו בו גם ג'וליה רוברטס וארמי האמר.

הייתה זו רק שאלה של זמן עד שאולפני יוניברסל יגיבו ויספקו הצצה אל 'שלגייה והצייד', הגרסא שלהם למעשייה הידועה. לפי אתר דדליין, מיזם זה יבויים על ידי רופרט סנדרס ויככבו בו קירסטן סטיוארט בתור שלגייה, כריס המסוורת' בתור הצייד, סם קלאפין בתור הנסיך ושארליז ת'רון בתור המלכה. לדברי סנדרס, בכוונתו להעניק לשלגייה קנה מידה גדול, עם קרבות ועם אבירים שחורים מתפוצצים: "זאת לא ילדה קטנה שיושבת ליד באר, מלווה בציפורים מצייצות". לדברי ג'ו רות', אחד ממפיקי הסרט, בעקבות אליס בארץ הפלאות של טים ברטון, גם הם החליטו לקחת את הסיפור לכיוון משלהם. לדבריו, לו היו בחיים, גם האחים גרים היו גאים במה שעשו למעשייה, לה העניקו את סדר הגודל של שר הטבעות. ובכן, לא ניתן להכחיש ששלגייה של יוניברסל אכן נראית כאילו קפצה לחלטורה קטנה, הישר מן הסט של פיטר ג'קסון.

שרליז ת'רון, המלכה המרשעת, תיארה את הדמות אותה היא מגלמת בתור רוצחת סדרתית, המבוססת על המציאות, וסיפרה שהסרט המתוכנן לוקח את הקונספט המקורי, הופך אותו על ראשו וסוטר לו קצת.

בדדליין יודעים לספר כי מהקרנת הקונספט לה זכו באי קומי-קון עולה, כי הסרט מתוכנן להתמקד בהתמודדות עם המוות. כך, למשל, הוצגו כחלק מן הקונספט מראות הלקוחים מעולם הפנטסיה האפילה, כגון פיה לבנה שנולדת מתוך גופו של עורב, שדים ענקיים מעץ מגיחים מתוך עצים, אבירים המכים זה את זה בחרבות ומתפוצצים לרסיסי אבן שחורה, המלכה המרשעת רוחצת בחלב, טירות על קצה צוקים ושלגייה המלטפת זאב.

אם לומר את האמת, שני האולפנים יכולים להתחרות זה בזה עד הסוף המר, שני הסרטים לא נשמעים כרגע מבטיחים. ניתן רק לקוות שאני טועה והם לא יצאו משהו בנוסח האחים גרים: למבוגרים בלבד, הסרט המקושקש והמיותר של גיליאם.

לידיעה בדדליין

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.