לוקי: מדריך האל הרע לאיך להיות טוב / לואי סטוול

אוקטובר 9, 2023

כשאל התכסיסים הנורדי פוגש את יומנו של חנון, התוצאה היא הספר לוקי: מדריך האל הרע לאיך להיות טוב

דווקא עכשיו, בתוך כל האי-ודאות (והילדים המשועממים בבית, כי שוב אין לימודים), אין כמו קצת אסקפיזם. ומי מתאים יותר מהוצאת עוץ בשביל לספק את הסחורה. ספרה של לואי סטוול, לוקי: מדריך האל הרע לאיך להיות טוב, הוא מה שקורה כשריק ריירדן (מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד) פוגש את ג'ף קיני (יומנו של חנון).

לוקי כתוב בקצב מהיר וקופצני ומאויר בציורים מהסוג שנהגנו לקשקש במחברות ביה"ס כשהיינו משועממים. מנגד, הוא מהווה יופי של צוהר אל העולם הקסום של המיתולוגיה הנורדית. אידאלי לילדים שעברו את שלב ראשית הקריאה, אבל עדיין לא נמצאים בשלב בו הם יכולים להתמודד עם ספרים באורך מלא, כמו ספריו של ריק ריירדן.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

אנוכי, לוקי, אל התכסיסים האדיר, גורשתי על ידי אודין ונשלחתי לחיות בקרב בני האדם, בגופו של ילד בן 11. כתנאי לחזרה לביתי אני מוכרח…

  1. לעשות מעשים טובים (כה מייגע)
  2. ללכת לבית ספר (כה אכזרי)
  3. לסבול את נוכחותו של תור (כה הרבה פלוצים)

אחלו לי בהצלחה! או לא. מה אכפת לי מה חושבים עליי בני תמותה עלובים…

על המחברת

לואי סטוול כותבת ספרים על קסם, אלים ומפלצות (לרוב). היא גם לא פוסלת את האפשרות לכתוב על חלליות, או מקרי רצח, או מרגלים. הספרים היחידים שהיא מבטיחה שלא תכתוב, הם כאלה על אנשים שיושבים ומדברים על הרגשות שלהם.

כמה מספריה האהובים עליה כילדה היו שר הטבעות, רק ויליאם, ספר מדע בידיוני אפי בשם היילו ג'ונס וספר על ערפד צמחוני בשם ולאד הדראק. היא אוהבת קומיקס מכל הסוגים וספרי עובדות בנושא חלל והסביבה.

בעבר כתבה ספרי עובדות, אך מספרת שהם דרשו הרבה עבודה, אז היא פשוט ויתרה על היצמדות לאמת ועברה להמציא דברים. היא מתגוררת בלונדון עם אשתה, הכלב שלהן באפי ובובה מפחידה שאין לה שם.

בקרו באתר הבית של לואיס סטוול (באנגלית)

לוקי – מדריך האל הרע לאיך להיות טוב
לואי סטוול
הוצאת עוץ (2023)
תרגום מאנגלית: נעה שביט
240 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.