אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל

אפריל 11, 2023

אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל - פוסטר הסרט

הארכיאולוג האגדי, אינדיאנה ג'ונס, חוזר בהרפתקה חמישית ואחרונה, לפני שיתלה את הכובע והשוט: אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל

אם להאמין לדברי הבמאי המפורסם, סטיבן ספילברג, הריסון פורד הוא אינדיאנה ג'ונס ואינדיאנה ג'ונס הוא הריסון פורד. אלא שבניגוד לדמויות, שחקנים מתבגרים ומזדקנים. פורד חגג בשנה שעברה את יום הולדתו ה-80. גם בסרט הקודם, ממלכת גולגולת הבדולח, הדמות האייקונית נראתה פחות כמו גיבור-פעולה ויותר כמו מישהו מזדקן שרציתי להושיב על כיסא נוח עם כוס תה וביסקוויט. לכן, שהחלו להתפרסם ידיעות על כך שפורד יגלם את הדמות גם בסרט חמישי, זה נשמע לי בעיקר כמו התעללות.

אינדיאנה ג'ונס והסרט שאף אחד לא ביקש

הספקות שלי לגבי החזרתו של פורד לתפקיד האייקוני בגילו זכו לאישוש מסוים מן האופן בו סיים השחקן את תפקידו כהאן סולו במלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר. מבלי להיכנס לפרטים, זה היה סוף מיותר, שלא נורא בייש את הדמות, אבל גם לא ממש עשה עמה צדק. כל ניסיון להפוך אותו לדרמטי וקלימטי לא עבד, ונראה היה שפורד דווקא אהב זאת כך. מהאופן בו התבטא והתנהג בזמן יחסי הציבור לסרט הנ"ל, נראה שציפה בכיליון עיניים לסגור את קו העלילה של סולו, לקראת חילופי המשמר והצגת הדור החדש בפרנצ'ייז. מעצם העובדה שפורד קיבל את הזכות להכתיב את סופה של הדמות, התעוררה השאלה: האם צפוי לאינדיאנה ג'ונס סוף דומה?

קרוב לוודאי שאינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל, הסרט החמישי בסדרה, יהיה שירת הברבור, מסיבת הפרידה של השחקן האמריקאי בן ה-80 מהדמות שבנתה אותו והפכה אותו לכוכב. זה לא הרעיון שלי ל"סרט פולחן". שלושה הסרטים הראשונים היו סרטי פולחן. שני האחרונים נראים יותר כפולחן אישיות, שלא מעניין אותי לקחת בו חלק. כשאוהבים דמות ו/או שחקן, צריך גם לדעת לתת להם ללכת כשנגמר תורם. לכן, שאלת השאלות היא – האם סרט זה, שאף אחד לא באמת ביקש – הוא סתם סחיטה אחרונה של הפרנצ'ייז מן הדולרים האחרונים שנשארו בו, או שהוא מסוגל לעמוד בכבוד בפני עצמו. האמת, כנראה, יותר מורכבת ונמצאת איפשהו בין לבין.

תקציר העלילה

הייתם רוצים לדעת, נכון? זה עוד משהו שמדאיג אותי. אנו נמצאים כחודשיים לפני עליית הסרט למסכים. יש לנו כבר פוסטרים, טיזרים, שני טריילרים, אך מה שאין לנו עוד, זהו תקציר עלילה. מחקר רשת מעמיק לא העלה דבר שניתן היה לאמת, ואפילו האתר של לוקספילם לא הציע תשובה. זה כל מה שיש:

אחרי שנים של ציפייה, לוקספילם מביאה עוד הרפתקת אינדיאנה ג'ונס למסך הגדול. אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל יגיע אל בתי הקולנוע ב-30 ליוני, 2023. הריסון פורד ישוב לתפקידו האייקוני בתור הארכיאולוג הקולנועי האהוב מכולם.

אינדיאנה ג'ונס והיציאה לגמלאות

מה שכן יש לנו הן מילותיו של פורד על הסרט:

"פשוט חשבתי שיהיה נחמד לראות (סרט) אחד בו אינדיאנה ג'ונס נמצא בסוף מסעו," אמר השחקן בריאיון.

במאי הסרט, ג'יימס מנגולד מסכים:

נהייה לי מאוד חשוב להבין איך לעשות את הסרט הזה על גיבור בשקיעה… לא הרגשתי שהנושאים שהעליתי לגבי גילו של אינדי זכו להתייחסות בחומר שפותח בזמנו. היו 'בדיחות זקנה' אבל החומר עצמו לא היה על זה. בשבילי, מה שהכי מסכן אותך, אתה צריך לעוף ישר אליו. אם תנסה להעמיד פנים שזה לא שם, תמצאה את עצמך חוטף אבנים וחצים כל הדרך.

פה המקום לומר דווקא משהו חיובי: מי כמו מנגולד יודע על הוצאה של גיבור לגמלאות? אחרי הכול, הבמאי עומד מאחורי לוגן – סרט הפרישה המופתי של יו ג'קמן מתפקידו המפורסם ביותר בתור חבר צוות האקסמן – וולברין. כמובן שג'קמן היה חייב להרוס ולחזור לגלם את הדמות, שוב, אבל זה כבר סיפור אחר ויסופר בפעם אחרת. אם חוגת הגורל יהיה לאינדיאנה ג'ונס מה שלוגן היה לוולברין, הספרן הזה יהיה מרוצה.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.