מאווקה 2023 MAVKA

אפריל 4, 2023

מאווקה: שיר היער - פוסט הסרט

הקיץ הזה מעשייה סלאבית מלאת קסם תתעורר לחיים על המסך הגדול

"טה-דם!", הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים בחולון, צפוי השנה להביא מגוון רחב של סרטי ילדים מסוגים שונים. מטבע הדברים, באירוע מסוג זה, אנימציה תתפוס מקום של כבוד. אחת הבכורות המסקרנות בפסטיבל היא של סרט האנימציה האוקראיני, "מאווקה". את הסרט ביימו אולג מלמוז ואלכסנדרה רובן.

תקציר העלילה (לא רשמי)

הסרט מגולל את סיפורה של מאווקה – רוח יער האמונה על הגנתו – שנאלצת להתמודד עם בחירה בלתי אפשרית בין אהבה לחובתה כשומרת של לב היער, כשהיא מתאהבת בלוקאש, מוסיקאי בן-אנוש כשרוני. הסרט שואב את השראתו ממסורות וטקסים סלאביים, כמו גם מעיטורים וסמלים לאומיים. בנוסף, הוא מבוסס על מחזה אוקראיני מפורסם, בשם "שיר היער", שנכתב על ידי המשוררת האוקראינית לסייה אוקראינקה ב-1911 ועלה לבמות ב-1918.

מעשיות אינן רק האחים גרים

אולי זהו חלק מסוד קסמו של הסרט, שהוא מבוסס על מסורות סלאביות, על תרבות אוקראינית, ולא על אותן מעשיות מוכרות ונדושות מן התרבות המערב-אירופית ו/או האמריקאית. באופן אישי, חיכיתי זמן רב שמסורות פולקלריסטיות קצת פחות מפורסמות יזכו לאור הזרקורים לו הן ראויות, וזו הסלאבית היא מן המרתקות והיפות שבהן.

סרטי אנימציה אינם רק דיסני ודומיה

הסרט יצא לאקרנים באוקראינה בתחילת מרץ, 2023, ועשה היסטוריה כשהותיר באבק את "אווטאר: דרך המים" – הפרויקט עתיר התקציב של ג'יימס קמרון (ואחד הסרטים היקרים בהיסטוריה). אבל לא רק הסרט יוצא דופן, אלא גם דרכו למסכי הקולנוע במערב. הסרט הוקרן לראשונה בערב הסעודית בסוף פברואר, ומשם המשיך להקרנות בבחריין, קאטאר, כוויית, איחוד האמירויות ותימן. אז המשיך לארצות בצפון אפריקה, ביניהן: אלג'יריה, מצרים, לוב, מרוקו, סודן, טוניסיה וכיו"ב. בתחילת מרץ, הוא הגיע לאבו דאבי, ומשם הוא עושה את דרכו אלינו – לפני מדינות כמו צרפת, בלגיה, ניו זילנד ואוסטרליה, הולנד, בריטניה, ארה"ב ואחרות.

מי, מה, מתי

להזכירכם, תוכלו לראות את מאווקה בטרום בכורה מיוחדת במסגרת "טה-דם!", הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים בחולון. הסרט יוקרן ביום ראשון, 09.04.2023, באנגלית, עם כתוביות בעברית. כך, גם המבוגרים, דוברי האנגלית ומי שסתם לא אוהבים דיבוב יוכלו ליהנות.

 

בקרו באתר הרשמי של הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.