אייקון התעוררות – 2022

אוקטובר 5, 2022

פסטיבל אייקון, האירוע הגדול ביותר בישראל לחובבי פנטזיה, מד"ב ומשחקי תפקידים חוזר, זו השנה ה-26.

פסטיבל אייקון הוא אירוע שנתי לפנטזיה, למדע בדיוני ולמשחקי תפקידים, שמתקיים במרכז תל אביב מ-1998 ועד היום. מדי שנה מושך אליו הפסטיבל קהל של אלפים, צעירים וצעירים ברוחם. בהתאם למסורת של אירועים מסוג זה ברחבי העולם, גם לאייקון יש נושא שונה בכל שנה. השנה נושא הפסטיבל הוא "התעוררות", בסימן השיבה לפעילות פיסית לאחר 3 שנים קשות בהן הקורונה הכניסה את כולנו לחוסר פעילות ולהפרדה זה מזה. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 13-11 באוקטובר, בחול המועד סוכות.

מה בפסטיבל

אייקון מציע תוכנית ענפה הכוללת מאות אירועים בתחומי הספרות, הטלוויזיה, הקולנוע, הקומיקס, המדע הפופולרי ועוד. בין התכנים המגוונים של הפסטיבל מופעי בידור מקוריים, הרצאות, פאנלים, חידונים, תחרות תחפושות, סדנאות מקצועיות, אירוח של יוצרים ז'אנריים מהארץ ומהעולם ועוד. הפסטיבל מפעיל אולמות רבים במקביל ומציע מתחם ענק של משחקי תפקידים מכל הסוגים, מתחם למוצרי יד שנייה, זירת קרבות ראווה, מתחם משחקי לוח וקלפים ויריד דוכנים הגדול מסוגו בישראל (כדאי לתפור את פתח הארנק ואז לתפור את הארנק לכיס, כי הפיתוי לקנות את ה-כול גדול).

אייקון והפנדום

הפסטיבל מעניק למבקריו מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבים אחרים בטווח רחב של גילים ותחומי עניין, וכך תורם כבר כמעט 30 שנה לגיבוש קהילות החובבים בתחומי הפנטזיה, מדע הבדיוני ומשחקי התפקידים בישראל. כמו כן, מוענקים במהלך הפסטיבל פרס גפן ופרס עינת לעידוד היצירה בתחום הפנטזיה והמד"ב, וכן פרסים בתחום הקוספליי.

אייקון הוא אולי אירוע פרובינציאלי בארצנו הקטנטונת, אבל לא פראייר בכלל ומעניק תחרות הגונה לכנסים בינלאומיים. כיוון שלא ניתן להביא לישראל אורחים בינלאומיים רבים, כמו באירועים דומים בחו"ל, האירוע מסתפק בהבאתם של אורחים בודדים – לעתים רחוקות יותר מאחד. אולם דווקא תכונה זאת עושה אותו קהילתי, חם ומזמין. את מקומם של אורחים ואורחות בינלאומיים תופסים יוצרים ויוצרות מקומיים וחברי וחברות הקהילה. כל זאת בהתנדבות מלאה של כל הצוות בכל הדרגים והתפקידים. לא לחינם, כשניל גיימן ביקר בישראל בפעם הראשונה הותיר עליו הפסטיבל רושם רב, והוא אף ציין אותו באתר שלו.

הפסטיבל מאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל.

אירועים נוספים במהלך השנה

למי מכן שנתקלים באייקון בפעם הראשונה וסקרנים לגבי אירועים דומים בסגנון, האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, לעתים בשיתוף עם ארגונים אחרים ולעתים לבד, מפיקה שלל אירועים במהלך השנה, שעוזרים להעביר את הזמן באייקון אחד למשנהו. ביניהם: פסטיבל "אייקון" (בסוכות), כנס "עולמות" (בפסח), כנס "מאורות" (בחנוכה), כנס בדיון (בשבוע הספר העברי), כנס דורות (בפורים) ועוד.

בקרו באתר פסטיבל אייקון 2022

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.