קללת האורלייה, מאת קורנליה פונקה

יולי 22, 2022

קללת האורלייה - קורנליה פונקה

יצא בעולם (אך לא בישראל) – קללת האורלייה, הספר השלישי בסדרת רוכב הדרקונים, מאת קורנליה פונקה

אי אז, ב-2012, היה לנו העונג להציג בפניכם את "רוכב הדרקונים", ספר פנטזיה מאת סופרת הפנטזיה האהובה, קורנליה פונקה. כנראה היורשת הכי טובה למיכאל אנדה. כמו דמיונו של הסופר המנוח, גם זה של פונקה אינו יודע גבולות במעופו. וזה בהחלט ניכר ב"רוכב הדרקונים" – ספר מהמאה ה-21, עם ניחוח של הספרים הקלאסיים של סדרת "מרגנית", מימי ילדותינו. לספר התחלה, אמצע וסוף, כך שלא ידענו, אז, שזה יהיה הספר הראשון בסדרה. אחריו יצא ספר שני, בשם "נוצת הגריפון", וכעת שלישי – קללת האורלייה (The Aurelia Curse).

"רוכב הדרקונים" ראה אור בישראל בהוצאת זמורה ביתן, בתרגומה הנפלא של חנה לבנת (כנראה המתרגמת המושלמת לספר כזה). למרבה הצער, שם נעצרה ההוצאה, ולא הוציאה את "נוצת הגריפון". אין סיבה להניח שהמצב ישתנה לכבוד "קללת האורלייה" וחבל. לכן חובביה של פונקה שירצו ליהנות מהספר, יצטרכו ככל הנראה לעשות זאת באנגלית, או בשפת המקור של המחברת – גרמנית.

פונקה כותבת לטווח גדול של גילאים. ספרי הסדרה הזאת מיועדים לגילאי 8-12. זה מורגש, ויכול להרתיע קהלים מבוגרים יותר שבד"כ אוהבים ספרים בסגנון. אבל לדעתי, הדמיון של פונקה וכתיבתה המיומנת מפצים על הגיל של קהל היעד, מבחינת חוויית הקריאה.

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

דרקונים, מיתוס וקסם מתאחדים בספר השלישי בסדרת רבי המכר של קורנליה פונקה. בן ומשפחת גרינבלום חייבים להגן על יצור מיתולוגי חדש העולה מן הים – יצור שיכול להביא אור או אפלה למי שיפגוש ראשון.

סכנה חדשה מתגלה בעולם החיות המופלאות. כזו שיכולה לגרום להיעלמותן. למרבה המזל, כל הגיבורים והגיבורות האהובים עלינו חוזרים – בן ומשפחת גרינבלום, פרוות גופרית הבראונית חסרת הרסן, האיש המיניאטורי רגל-זבוב ושלל חיות מופלאות ועוזרים נמרצים. אבל האיום אמיתי ומתקרב במהירות. נבל מהעבר של המשפחה מחפש נקמה.

כל העת, האורלייה המסתורית, החיה המופלאה והחזקה מכולן, נעה ברחבי האוקיינוס אל עבר יעדה הסופי, ומציגה עולם תת-ימי חדש, להנאת הקוראים.

על המחברת

קורנליה פונקה היא סופרת רבת מכר, בעלת שם בינלאומי. בין ספריה: גנב הספרים, רוכב הדרקונים וטרילוגיית לב של דיו, כמו גם מספר רב של ספרי ילדים וראשית קריאה. בנוסף כתבה עם גיירמו דל טורו את הספר המבוסס על סרטו עטור השבחים, "המבוך של פאן". היא מתגוררת בלוס אנג'לס קליפורניה, בבית מלא ספרים.

בקרו באתר הבית של קורנליה פונקה

קללת האורלייה (The Aurelia Curse)
מאת קורנליה פונקה
הוצאה: סקולסטיק (2022)
מספר עמודים (בכריכה קשה) 416

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.