ממלכה עקומה – לי ברדוגו

אפריל 29, 2022

הוא כאן – "ממלכה עקומה", ספר ההמשך של "שישה עורבים", מאת לי ברדוגו, המתרחש ביקום הגרישה

הרומן של הקהל הישראלי עם סופרת הפנטזיה לי ברדוגו, החל בפברואר 2014. ספר בשם "צל ועצם", מאת סופרת אנונימית אז, יצא ולקח את הקוראים לעולם פנטזיה חדש, אפלולי ומרתק. הסיפור התבסס על התרבות הסלאבית, במקום על התרבות המערבית הלעוסה. וזה עבד. מאז ראו אור גם "מצור וסופה" ו"הרס ותקומה" שסגר את טרילוגיית "הגרישה" המקורית. לאחר מכן ראה אור גם "שישה עורבים", הספר הראשון בדואט, שהרחיב עוד את העולם אותו יצרה ברדוגו. כל הספרים ראו אור בהוצאת אריה ניר, שהימרה על הסופרת האנונימית לקהל הישראלי, והצליחה בענק.

מאז, עלתה בנטפליקס סדרת טלוויזיה מושקעת מאוד, המבוססת על סדרת הספרים, והפכה גם היא ללהיט. אם סדרת "הגרישה" העניקה לברדוגו הצלחה ופרסום, הרי שסדרת הטלוויזיה שיגרה אותה לדרגת כוכבת. הסדרה הצליחה לעשות משהו שהרבה פרנצ'ייזים ז'אנריים קודמים נכשלו בו – לתרגם סדרת ספרית למדיה חזותית.

כעת, למרבה השמחה, מגיע ספר ההמשך של "שישה עורבים" – "ממלכה עקומה" (Crooked Kingdom בלעז). גם ספר זה רואה אור בהוצאת אריה ניר, ובתרגומה של אחת מבכירות המתרגמות בישראל, ורד טוכטרמן. אז על מה הספר החדש?

תקציר העלילה

קאז ואנשיו יודעים שהגיעה העת לנקום.לאחר שחשבו שהצליחו במשימתם הבלתי־אפשרית, מתברר להם שלא זו בלבד שיצאו בידיים ריקות אלא ששוב נשקפת סכנה לחייהם. קאז נשבע לשחרר את הרוח מידיו של ון אק ולנקום בו על מעשיו. הוא יוצא למשימה חמוש בחבורה ססגונית, נמרצת ועשויה ללא חת: נינה, קורעת הלבבות, ואויבה־אהובה מתיאס; ויילן, בנו הבכור של ון אק; וג'ספר, הצלף המכור להימורים. אבל המרדף אחר יורדה פארם, הסם שיקבע את גורלו של עולם הגרישה, מביא אל העיר יריבים ישנים וחדשים. כעת כל אחד מהעורבים צריך לבחון את הנאמנויות שלו, בקרב לחיים ולמוות בתוך ביצה פוליטית טובענית.

בואו לקרוא את הפרק הראשון

בקרו באתר הבית של לי ברדוגו (אנגלית)

ממלכה עקומה
מאת: לי ברדוגו
הוצאת אריה ניר (2022)
מאנגלית: ורד טוכטרמן
558 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.