זקרי יינג וקיסר הדרקון – שירן ג'יי ג'או

אפריל 27, 2022

חובבי ריק ריירדן? אוהבים ספרי נוער המשלבים מיתולוגיה? זה הזמן להכיר את זקרי יינג וקיסר הדרקון

סופר הפנטזיה לנוער, ריק ריירדן בהחלט השפיע על ספרות הז'אנר, כאשר הביא לעולם את סדרת "פרסי ג'קסון והאולימפיים" ואת הסדרות שבאו אחריה. הוא הפך את המיתולוגיה למגניבה, שוב. ריירדן התחיל מהמיתולוגיה היוונים והרומית, והמשיך למיתולוגיה המצרית, הנורדית ואחרות. אך למרות שמדובר באחד הסופרים החרוצים בעולם, עדיין יש גבול למה שריירדן יכול לעשות – וטוב שכך. כי זה מאפשר לסופרות ולסופרים חדשים, ממקומות שונים בעולם, הזדמנות לפרוץ ולהציע ספרים המערבים פולקלור ומסורות פחות מוכרים.

זהו המצב בנוגע לסופרת העולה שירן ג'יי ג'או (Xiran Jay Zhao), סופרת קנדית שהיגרה מסין בילדותה עם משפחתה. "זקרי יינג וקיסר הדרקון" (Zachary Ying and the Dragon Emperor) הוא ספרה הראשון לנוער צעיר (middle grade) וספרה השני בכלל. הספר עוקב אחר סיפורו של ילד, במסעו ברחבי סין, כדי לחתום את הפתח לעולם התחתון ולהציל את עולם החיים. אחד מהדברים המגניבים לגבי ג'או, הוא שהיא מאוד שייכת לתקופה הנוכחית. הסופרת הצעירה, גדלה על יו-גי-הו, מנהלת ערוץ יוטיוב ואוהבת לעשות קוזפליי. בקיצור, היא גיקית – אחת משלנו! היא סיימה את האוניברסיטה עם תואר בביוכימיה, ישר לפרוץ מגפת הקורונה. כך מצאה עצמה תקועה, כשהיא אפילו לא יכולה לחפש עבודה. אז היא עשתה את מה שאהבה לעשות מסביבות גיל 15 – כתבה. התוצאה צפויה להגיע לחנויות ברחבי העולם בתחילת מאי.

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

לזקרי יינג לא היו הזדמנויות רבות ללמוד מורשתו הסינית. אימו הייתה מספיק עסוקה בדאגה למחייתם, ובבתי הספר בהם למד אף פעם לא לימדו דבר מלבד היסטוריה ומיתולוגיה מערבית. לכן זאק היה ממש לא מוכן כשגילה שהוא נולד לארח את רוחו של הקיסר הראשון של סין לביצועה של משימה הרת גורל: לחתום את הפרצה בשער לעולם התחתון, לפני שיגיע חודש הרוחות ויפרוץ אותו לחלוטין.

המשימה מקבלת מיד תפנית לא טובה, כשהקיסר נכשל בניסיונו להשתלט על גופו של זאק, ובמקום זאת קושר את גופו של זאק לקסדת המציאות המדומה שלו. צעד זה מוביל לקרב בו הנשמה של אימו נחטפת על ידי שדים. כעת, כשבאוזניו מלהג אחד מהעריצים הידועים לשמצה בהיסטוריה, זאק צריך לצאת למסע ברחבי סין, כדי לגנוב חפצים קסומים ולגבור על דמויות מההיסטוריה והמיתולוגיה. כל זאת, תוך כדי שהוא לומד להשתמש בכוחות דרקון המים המופלאים של הקיסר.

ואם זאק לא יצליח למלא את משימתו בזמן, הרוחות של העולם התחתון יציפו את ממלכת החיים, והוא עלול לאבד את אימו לנצח.

האם נראה את זקרי יינג וקיסר הדרקון בעברית?

הספר נשמע נפלא, ואני לא יכול לחכות שיגיע אל משרדי הספרייה הפנטסטית. אבל האם הוא יתורגם לעברית ויצא בישראל? שאלה טובה. בינתיים לא ידוע לי על תוכניות כאלה. זה תלוי בוודאי במידת ההצלחה שלו בחו"ל, ביעילות של הסוכנים שלה ובטעם האישי של ההוצאות לאור הז'אנריות בארץ. ההצלחה של ספרים דומים, כגון פרסי ג'קסון ובזמן האחרון גם ארו שאה (הוצאת מודן) מעלה את הסיכויים. אבל אם כן, זכרו איפה שמעתם על הספר ועל המחברת שלו לראשונה. נמשיך לעקוב ולעדכן.

בקרו באתר הבית של שירן ג'יי ג'או

Zachary Ying and the Dragon Emperor

שירן ג'יי ג'או (Xiran Jay Zhao)

Margaret K. McElderry Books (2022)

352 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.