IRREDEEMABLE – חסר תקנה

אפריל 4, 2022

בום! סטודיוז ונטפליקס הכריזו על עיבוד של סדרת הקומיקס IRREDEEMABLE וסדרת הספין-אוף שלה, INCORRUPTIBLE לסרט באורך מלא

בהודעה לתקשורת, מסרו נטפליקס שזוכה פרס BAFTA ג'יימס סמואל (The Harder They Fall) מתוכנן לביים עיבוד של סדרת הרומנים הגרפיים של בום! סטודיוז, Irredeemable וסדרת הספין-אוף שלה, Incorruptible. התסריט ייכתב על ידי קמפ פאוורס (המתוכנן לביים גם את הסרט הראשון של Spider-Man: Across the Spider-Verse, בשיתוף עם חואקים דוס סנטוס וג'סטין תומפסון). העיבוד יפגיש את הגיבורים משתי הסדרות – האחד נבל במסע להפוך לגיבור-על, והשני – גיבור שנפל מגדולתו והפך לנבל – לקרב ראש-בראש.

תקציר העלילה

כשגיבור-העל הכי חזק ואהוב, פלוטוניאן האלוהי, מתחיל בלי שום סיבה מובנת לטבוח בכל תושבי כדור הארץ, היחיד שיכול לעצור אותו, הוא מי שהיה אויבו המושבע, נבל-העל מקס דמג'. מקס מוצא עצמו בתפקיד המושיע בניגוד לרצונו, ועליו לחשוף את עברו המסתורי של הפלוטוניאן כדי לגלות איך להביסו. אבל האם יצליח לגלות מה גרם לפלוטוניאן להשתגע, לפני שכוחות-העל המנוונים שלו יגרמו לו לאבד את שפיותו?

סדרת הקומיקס נוצרה על ידי האגדה בתחום, מארק ווייד (Kingdom Come), ומאוירת על ידי פיטר קראוס. "חסר תקנה" היא אחת מהסדרות המשפיעות ביותר בזמנה. היא התפרשה על פני 37 חוברות שנמכרו בלמעלה ממיליון וחצי עותקים. הגיבור הגדול ביותר בעולם חווה הידרדרות מנטלית ומוסרית, כשהוא נשבר תחת נטל האחריות שהוטלה על כתפיו. הוא נופל מגדולתו, כמו מלאך שנזרק מגן עדן, עד שהוא הופך לנבל הגדול ביותר לעולם. מנגד, הנבל מקס דמג' נזרק למסע כפוי, כמענה לנפילתו של אויבו, בדרך למעמד של מגן האנושות. שני המסלולים העלילתיים האלה הופכים את שתי סדרות הרומנים הגרפיים למרתקות.

סדרות קומיקס מסוג זה מתאימות במיוחד למי שמאסו, ולו באופן זמני, מעלילות "הצופיפניק החזק בעולם", סופרמן וחבריו. לטעמי האישי, גם סדרות מתקדמות ומחוברות יותר למגמות בעולם, כמו ה-X-MEN, די איבדו את הדרך בבליל אינסופי של יקומים ומסעות בזמן. אחת מהסיבות שסדרות גיבורי-על מסוג זה זוכות להצלחה כבר שנים, היא עייפות של חובבי קומיקס רבים מן הנרטיבים הקלאסיים ורצון בנרטיבים יותר מורכבים. אלה מציגים דילמות איתן קל לקוראים המבוגרים יותר, או המנוסים יותר להזדהות. כמו כן, הם שוברים את הקוד המקובל, שמבטיח שבסוף הכול יבוא על מקומו בשלום.

האם נטפליקס מצאו את המענה שלהם ל"The Boys", שלא לדבר על "Invincible" הנפלא, של אמזון? יש מצב. מה שבטוח, הוא שמדובר באחד הפרויקטים היותר מרתקים שצפויים בתחום סרטי הקומיקס, כיום.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.