ארו שאה ועיר הזהב, מאת רשני צ'קשי

מרץ 9, 2022

ארו שאה ועיר הזהב - כריכה

פחות משנה לאחר צאתו של הספר השלישי, רואה אור הספר הרביעי בסדרה של רשני צ'קשי – ארו שאה ועיר הזהב

מה עוד נוכל להגיד על סדרת ארו שאה, מאת רשני צ'קשי, שעוד לא אמרנו? אז נעשה רק סקירה מהירה: ספרי הפנטזיה לנוער של צ'קשי מאירים אור מרענן על מיתולוגיה שלא זוכה להרבה ייצוג בתרבות המערבית – המיתולוגיה ההודית. ארו שאה, גיבורת הסדרה, מבוססת על צק'שי, עצמה. היא אחת ממספר סדרות מתוכננות, שכל אחת תתמקד במיתולוגיה ובפולקלור אחרים, לרבות מיתולוגיה קוריאנית ומיתולוגיה דרום-אמריקאית. הסדרות נוצרו ביוזמתו של ריק ריירדן, שזכה לפרסום ולפופולריות רבים בזכות סדרות הפנטזיה לנוער שלו, המבוססות על מיתולוגיות שונות. אחת הסיבות העיקריות לכך, אם לא העיקרית שבהן, היא ביקורת שריירדן ספג לגבי ניכוס תרבותי של מסורות אליהן הוא לא שייך. ניתן להתווכח על נושא הניכוס התרבותי והלגיטימיות שלו, אבל מה שבטוח, זה שציבור הקוראים הרוויח ממגוון עשיר יותר של קולות, של סיפורים ושל מיתולוגיות.

תקציר העלילה

הבלבול בחייה של ארו שאה בת ה-15 לא פוסק. אמנם היא לוחמת מיתולוגית, אבל היא לא מצליחה לזכור אפילו מה ביקשה מעץ המשאלות. היא די בטוחה שהמשאלה שלה לא הייתה אחות חדשה, שטוענת שגם היא בתו של הישן. דבר ייכשל אחד ברור: ארו ואחיותיה הפנדווה חייבות להגיע ללנקה, עיר הזב, בטרם תפרוץ המלחמה.

כשהן מגיעות לעיר, מציב בפניהן השליט אתגר מפתה. אם יעמדו בו, יזכו בצבא ובנשק רב-עוצמה. אם ייכשלו, לא יהיה להן סיכוי כנגד הישן המבקש להשתלט על העולם הבא. אבל כל המבוגרים אכזבו את ארו, ואחרי כל תכסיסי האלים שפגשה, היא בכלל לא בטוחה שהיא רוצה להילחם בשמם באביה ובצבא האפל שלו? באיזה צד תבחר?

קצת על המחברת

רשני צ'קשי היא סופרת נוער אמריקנית מוערכת. ריק ריירן, מחבר פרסי ג'קסון, בחר בספרי ארו שאה שכתבה כדי לפתוח את סדרת סיפורי המיתולוגיות בעריכתו. ספרי ארו שאה זכו להצלחה רבה, כיכבו ברשימות רבי המכר, והראשון שבהם מעובד בימים אלה למסך הגדול.

קראו את שני הפרקים הראשונים, חינם

בקרו באתר הבית של רשני צ'קשי

ארו שאה ועיר הזהב
סדרה: ארו שאה #4
מאת: רשני צ'קשי
תרגום מאנגלית: יעל אכמון
הוצאת מודן (2022)
מספר עמודים: 364

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.