הכירו את ללא מילה באחטן טן – Speechless in Achten Tan

פברואר 23, 2022

ללא מילה באחטן טן - דבי ינקו חדד - כריכה

גאים לפרגן לדבי ינקו חדד, לרגל צאת ספרה, "ללא מילה באחטן טן", בהשקה בינלאומית

סביר להניח שאתם לא מכירים את השם, דבי ינקו חדד, אבל החל מהיום, יכול להיות שזה הולך להשתנות. ינקו חדד לא זרה לפרסום בשפה האנגלית. סיפוריה הופיעו כבר בשלל אנתולוגיות זרות. אולם היום יצא ספר הבכורה שלה, "ללא מילה באחטן טן" (Speechless in Achten Tan), וזאת כבר סיבה למסיבה. זהו הספר הראשון בסדרת "החולות של אחטן טן", והספר השני בסדרה כבר בדרך.

"ללא מילה" הוא ספר פנטזיה לבני נוער ולמבוגרים צעירים, עם גיבורה ראשית מכוסה בקעקועים, נמלים ענקיות, קסם, הומור, המון רמיזות ובנים חמודים מתנשקים. מה עוד אפשר לבקש?

ראשיתו של הספר בפרויקט כתיבה מרתק בו סופרים מוכשרים מכל רחבי העולם חברו כדי להמציא עולם מקורי, מאפס. אחרי שבוע של בניית עולם אינטנסיבית, כל סופר וסופרת יצאו לדרך, לחקור את העולם החדש ולהרחיבו. התוצאה: סיפורים קצרים וקצרצרים, שירים, מוסיקה וכן, גם ספר באורך מלא.

אחטן טן, פרי יצירתה של קבוצת היוצרים הבינלאומית, היא עיר לעתים מסוכנת ולעתים הומוריסטית. היא ממוקמת למרגלות עצאל, בקצה הדרומי שממת העצמות. ביתם של נמלים ענקיות, רסיסי מראה מסתוריים ובית הצלעות הגדול בעולם, אחטן טן עמוסה עד להתפקע בסיפורים של קסם ופליאה. העולם הספרותי שואב את השראתו ממגוון אקלקטי של יוצרים, ביניהם איטלו קלבינו, פרנק הרברט, וקמצוץ של ג'ורג' ר.ר. מרטין ול.פרנק באום.

תקציר העלילה

מילה לא דיברה כבר חמש שנים, מאז שהפכה למכשפה בדרגה ראשונה. לאחר שנכשלה במבחן  לשלוט בקסמה ולהשיב את קולה, המנטורית שלה שולחת את מילה בת השמונה-עשרה אל אחטן טן – עיר האבק – עיירה מדברית מסוכנת שנבנתה בבית הצלעות של מפלצת קדומה.

כדי להשיב את כוחה, על מילה לחדור למעונו של אדון העצמות, אופו האקו, שבראש אחת מצלעותיה המיתמרות של המפלצת, ולגנוב מטה קסמים שמסוגל לשחרר אותו.

המשאבים היחידים שעומדים לרשותה הם השיקויים הזוהרים מהמערות המקוללות, היכן שגדלה, וחבורה משונה של בני ברית: ממציאה תמהונית, רוכב נמלות-ענק, מרפא, עוזר ספרן, רוכב צב זפת ובנו הנהנתן של צ'יף.

אך בעיר העצמות, אויבים וחברים אינם כפי שהם נראים, ולסמוך על האדם הלא נכון עלולה להיות טעות קטלנית.

אם מילה תיכשל, לעולם לא תשוב לדבר ועצמותיה יצטרפו אל השממה.

קצת על המחברת

דבי ינקו חדד היא אם לטינאייג'רים (כמו אם דרקונים, אבל הם צורבים אותך בסרקזם). כשהיא לא כותבת, היא מרצה ומתמחה בלימוד אנשים להשתמש בהומור, וכן מלמדת יוגה צחוק.

ינקו חדד ילידת ישראל ובת לאם בריטית ולאב רומני, שנפגשו במרכז ההגירה בבאר שבע. כשהייתה בת 10 חודשים, המשפחה חזרה לבריטניה למשך 6 שנים, בטרם שבה לנסות את מזלה בישראל בשנית.

הסיפור הראשון שכתבה (עד כמה שהיא זוכרת) היה על מכונת כביסה שקרעה חור ברצף החלל-זמן, הפכה לרכב ופלטה את תכולתה על גג ביתם של השכנים. הסיפור נכתב בהשראת מכונת הכביסה הישנה של הוריה. כשגדלה פרסמה מספר סיפורים בכתב העת הז'אנרי האגדי, חלומות באספמיה ז"ל. מאז כתבה ינקו חדד מספר ספרים, אך "ללא מילה באחטן טן" הוא ספרה הראשון בזירה הבינלאומית.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.