פרויקט הייל מרי, מאת אנדי וייר

נובמבר 24, 2021

פרויקט הייל מרי - אנדי וייר - אמנות הכריכה

מחבר רב המכר, "לבד על מאדים", אנדי וייר, שב עם מותחן מדע בדיוני חדש: "פרויקט היל מרי"

סיפור הקריירה של סופר המדע הבדיוני האמריקאי, אנדי וייר, מפתיע כמעט כמו הסיפור אותו הוא מגולל בספרו הראשון, "לבד על מאדים" (The Martian). וייר, באותם זמנים מהנדס תוכנה אנונימי, החל לפרסם את הספר בבלוג שלו, בהמשכים, ב-2011. בעקבות המשובים החיוביים שהגיעו מן הקוראים, הספר ראה אור שוב, הפעם במתכונת המקובלת בדפוס, ב-2014.

השאר, הוא לא רק היסטוריה, הוא גם החלום הרטוב של כל מי ששואפים להיות סופרים! כמו מנוע היונים של הרמס, החללית באמצעותה מגיעים האסטרונאוטים למאדים, ספרו הראשון שיגר את וייר לתהילה. הוא אפשר לו לפרוש מעבודתו בהייטק, ולהתרכז באהבתו האמיתית – הכתיבה. הוא גם זיכה אותו בפרס ג'ון וו' קמפבל היוקרתי לספר ביכורים.

אם זה לא מספיק, ב-2015 יצא לבתי הקולנוע סרט המבוסס על הספר, "להציל את מרק ווטני". את הסרט הוביל הבמאי האגדי, רידלי סקוט (הנוסע השמיני, בלייד ראנר, גלדיאטור, חניבעל). בתפקיד הראשי כיכב מאט דיימון (טיטאן, אליסיום, בין כוכבים, לחיות בקטן). באופן לחלוטין לא מובן מאליו, גם העיבוד הקולנועי זכה להצלחה והיה לשובר קופות. אפילו וייר היה מרוצה מן העיבוד של ספרו למסך. כמה נדיר זה?

כעת, מזמין וייר את קוראיו לסיבוב נוסף בחלל. ב"פרויקט הייל מרי" שוב משתבשת משימה מאוישת לחלל. גיבור הסיפור נאלץ להתמודד לבדו עם סיכויים בלתי אפשריים, הרחק מכל בן-אנוש. הפעם, לעומת זאת, לא רק חייב על הכף, אלא עתיד האנושות כולה!

תקציר העלילה

ריילנד גרייס הוא השורד היחיד במשימה נואשת להציל את כדור הארץ הוא הסיכוי האחרון. אם ייכשל, החיים על פני כדור הארץ יפסיקו להתקיים.

רק שברגע זה הוא בכלל לא מודע לכך. ברגע זה, הוא אפילו לא זוכר את שמו שלו, שלא לדבר על אופי המשימה, או איך להשלים אותה. כל מה שהוא יודע זה שהוא ישן הרבה מאוד זמן וכשהתעורר מצא את עצמו בחללית במרחק מיליוני קילומטרים מהבית, בלי שום דבר חוץ משתי גופות בדרגשים שלידו ורובוט טרחני שלא נותן לו דקה של מנוחה.

כשזיכרונו מתחיל להתאושש, גרי מבין שלפניו משימה בלתי אפשרית: עליו לפצח תעלומה מדעית אדירה כדי להתגבר על אירוע הכחדה המאיים על קיום המין האנושי.

השעון מתקתק, האדם הקרוב יותר רחוק ממנו שנות אור, והוא נאלץ לעשות הכול לבדו. או שמא לא?

קצת על המחבר

אנדי וייר הוא סופר אמריקאי, המתגורר בקליפורניה. הוא בנה לעצמו קריירה בת שני עשורים כמהנדס תוכנה, עד צאת ספרו הראשון, "לבד על מאדים". לאחר שהספר ראה אור ב-2011, וייר הגשים את חלומו והפך להיות סופר במשרה מלאה.

מאז ומעולם היה וייר חנון של חלל וחובב מסור של פיסיקה יחסית, מכניקת מסלולי כבידה וההיסטוריה של משימות החלל המאוישות. פרויקט הייל מרי הוא ספרו השלישי שרואה אור בעברית. קדמו לו "לבד על מאדים" ו"ארטמיס".

בקרו באתר הבית של אנדי וייר (אנגלית)

פרויקט הייל מרי
מאת אנדי וייר
הוצאות "הכורסא" ו"מודן" (2021)
תרגום מאנגלית: תומר בן אהרון
513 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.