יום הולדת 42 למדריך הטרמפיסט לגלקסיה

אוקטובר 10, 2021

מדריך הטרמפיסט לגלקסיה - הכריכה של יניב שמעוני

במלאות 42 שנה לצאתו לאור של "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", חוגגת כתר מהדורה חגיגית מעוצבת בכריכה חדשה פרי מכחולו של יניב שמעוני

"היום של ארתור דנט התחיל גרוע במיוחד. קודם כול זה היה יום חמישי, וארתור שנא ימי חמישי! כשפקח את עיניו באותו הבוקר, גילה שעומדים להרוס את ביתו לשם בניית מעקף חדש. אבל זה היה החלק החביב של היום. במהלך השעה הקרובה הוא עמד לגלות שהחבר הכי טוב שלו הוא חייזר, ושהעבודות בכביש שבאמת צריכות להטריד אותו קשורות לסלילת דרך מהירה על-מרחבית בגלקסיה, שמחייבת את הריסתו של כדור הארץ. בתוך רבע שעה…"

כך נפתחת אחת ההרפתקאות הפרועות, המשעשעות והממכרות ביותר שידעה הספרות המערבית, שכוללת מסע בזמן ובחלל, דגים מתרגמים, עכברים לבנים היפר־אינטליגנטיים, אינספור המצאות מופרכות ואת התשובה לקיום האנושי.

מדריך הטרמפיסט לגלקסיה נולד כהרהור של טרמפיסט שיכור ותפרן שנדד לו באוסטריה כשבידו עותק רטוב של "מדריך הטרמפיסט לאירופה". אותו יום אומלל הפך לתסכית רדיו ואז לסדרת רבי-מכר נערצת. הספרים נמכרו ב-15 מיליון עותקים, עובדו לקולנוע, לטלוויזיה, לקומיקס, למשחק מחשב ולתיאטרון, והיו לפריט חובה באוסף של כל חובב ספרות גיקית. לצד מגבת, כמובן.

דאגלס אדמס היה מחבר תסכיתים, תסריטאי, במאי, שחקן וסופר בריטי. בין שלל המשרות הססגוניות שבהן עסק היו בונה אסמים, סניטר בבית חולים, מנקה לולים ושומר ראש למשפחת אצולה מקטאר.
אדמס יצר סדרת ספרים מלאת הומור מופרך, פראי, הזייתי שהשפיע רבות על ההומור הבריטי.

במלאות 42 שנה (כזכור, 42 הוא מספר מיוחד בעולם של "המדריך" – סוד הקיום האנושי)  לצאתו לאור של הספר, חוגגת כתר מהדורה חגיגית מעוצבת בכריכה חדשה פרי מכחולו של יניב שמעוני.

בואו לקרוא את הפרק הראשון בתרגום החדש

מדריך הטרמפיסט לגלקסיה

מאת דאגלס אדמס

תרגום מאנגלית: מתי ונגריק ודנה לדרר

עריכת התרגום: עמנואל לוטם

הוצאת כתר (2021)

221 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.