אנקאנטו (Encanto) סרט דיסני חדש

אוקטובר 2, 2021

אנקאנטו - סרט דיסני 2021

האם הקסם של "אנקאנטו", הסרט החדש של דיסני יספיק בשביל להשיב את אולפני העכבר למסלול?

אף על פי שחברות שונות פיתחו חיסונים למגפת הקורונה, עוד לא הומצא חיסון להשלכות הכלכליות והיצירתיות שלה. מפני אלה, כמעט אף אחד לא מוגן, גם לא תאגיד ענק עם כיסים עמוקים כמו של דיסני. בנוסף, ההצלחה של הכותרים ששחררו האולפנים בשנתיים האחרונות בכלל לא ברורה. זה נכון במיוחד בכל הנוגע לסרטי האנימציה, שלפחות היו פעם אפיק ההכנסה המרכזי של דיסני.

"ראיה והדרקון האחרון" הצליח במידה סבירה, אבל לא נראה שתצא מהסרט תוספת לחבורת הנסיכות של דיסני. הסרט פשוט לא עשה מספיק ספלאש. גם "לוקה" כנראה לא יצטרף לקאנון (למרות שיש כבר דיבורים על הרחבות לסרט המקורי. אלה יכולות לקבל צורה של סרטים קצרים שיצורפו לסרטים אחרים, סדרה בדיסני+, או אפילו סרט המשך. האם "אנקאנטו" יצליח למצוא אחיזה בלבבות הקהל? האם הוא יצליח להותיר רושם יותר משמעותי בקופות? קודם כול, בואו נראה על מה הסרט ואת הקדימון

תקציר העלילה

הסרט החדש מאת אולפני דיסני 'אנקאנטו' מספר את סיפורה של משפחה יוצאת דופן, משפחת מדריגל. המשפחה מתגוררת אי שם בהרי קולומביה, בבית קסום בעיירה צבעונית במקום מופלא בשם "אנקאנטו". הקסם של אנקאנטו בירך כל ילד במשפחת מדריגל במתנה יוצאת דופן, מכוח על אנושי ועד כוחות ריפוי, כל הילדים פרט לילדה אחת, מיראבל.

אך כאשר היא מגלה שהקסם העוטף את אנקאנטו בסכנה, מיראבל מחליטה שהיא, בת משפחת מדריגל היחידה ללא כוחות על, עשויה להיות התקווה האחרונה של משפחתה המופלאה.

למה כן

פסקול הסרט המקורי הולחן על ידי זוכה האוסקר, האמי והטוני, לין מנואל מירנדה (הידוע גם כמלחין הפסקול של "מואנה", וכן בתור היוצר הגאון של המחזמר "המילטון". אלו חדשות ממש טובות, למרות שממש לא כל מה שהיוצר המוכשר נוגע בו הופך ללהיט (ע"ע סרט האנימציה "ויוו" הבלתי נסבל).

נקודה נוספת היא ש"אנקאנטו" מאחד בשנית בין ביירן האווארד וג'ארד בוש, יוצרי הסרט זוכה האוסקר "זוטרופוליס" – אחד הסרטים היותר מוצלחים ומצליחים של דיסני בשנים האחרונות. ל"זוטרופוליס" היה את האלמנט המסתורי שמעניק לסרטים מסוימים פופולריות לאורך זמן, לעומת סרטים אחרים, שטובעים מהר מאוד בתהומות השיכחה.

נקודה שלישית היא סטפני ביאטריס (הלוא היא רוז מקומדיית המשטרה "ברוקלין 99"), שמעניקה את קולה למיראבל. זה כמעט מבטיח שהדמות תהיה עם הרבה פלפל.

למה לא

תכל'ס? קשה למצוא בטריילר לסרט משהו חדש. זו העלילה הקבועה של גיבורה לא מובנת מרגישה בודדה, יום אחד יש איום כלשהו, שמעניק לה הזדמנות להוכיח את עצמה, אך גם להתפתח ולהכיר את הכוחות הטמונים בה… חישבו על זה:

אריאל מ"בת הים הקטנה", מרגישה בודדה ולא מובנת על קרקעית הים. מולאן מ"מולאן" מרגישה בודדה ולא מובנת בבית משפחתה בסין. טיאנה מ"הנסיכה והצפרדע" מרגישה בודדה ולא מובנת בניו אורלינס. אליס מ"אליס בארץ הפלאות" בודדה ולא מובנת בפיקניק, רפונזל מ"פלונטר" בודדה ולא מובנת במגדל, מואנה מ"מואנה" בודדה ולא מובנת על אי, אנה מ"לשבור את הקרח" בודדה ולא מובנת בארמון, בל מ"היפה והחיה" בודדה ולא מובנת, אבל דווקא סבבה עם זה כי היא בכל מקרה מעדיפה לקרוא, מרידה ב"אמיצה" בודדה ולא מובנת בארמון בסקוטלנד ועכשיו מיראבל בודדה ולא מובנת בבית קסום בקולומביה. נו, שויין…

בנוסף, יש לעלילה גם דמיון ל"קוקו" מ-2017. לסרט הזה אווירה לטינית מקסיקנית, ל"אנקאנטו" אווירה לטינית קולומביאנית. כל המשפחה של מיגל עוסקים בסנדלרות והוא רוצה להיות מוסיקאי. כל המשפחה של מיראבל עם כוחות-על והיא לא. מיגל במרוץ נגד הזמן להציל את משפחתו, מיראבל במרוץ נגד הזמן להציל את משפחתה – ואלה רק הפרטים הדומים שעולים מהטריילר המצורף. כל זה קצת מקשה להתרגש.

סכנה נוספת שאורבת ל"אנקאנטו" היא שהוא צריך להגיע לאקרנים בחורף. בחורף, מספר החולים בקורונה עולה, והסכנה לסגרים ולסגירת עסקים (כולל בתי קולנוע) הרבה יותר גבוהה. כיצד, אם כן, יוכלו דיסני להשיב את ההשקעה בסרט ואפילו להרוויח מספיק כדי לא להכעיס את המשקיעים? נחכה ונראה.

בקרו באתר הסרט

"אנקאנטו" יגיע לבתי הקולנוע ב-25.11.21.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.