"בלארוס" חזר בהוצאה מחודשת

ספטמבר 3, 2021

בלארוס - לי הוגן - אמנות הכריכה

לאחר שנים בהם היה "בלארוס", מאת לי הוגן, בלתי ניתן להשגה, הוצאת אופוס השיבה את הספר במהדורה מחודשת

ספר המדע הבדיוני "בלארוס" ראה אור בהוצאת אופוס ב-2003. הספר זכה להצלחה, אבל יצא מן הדפוס ולא שב. במרוצת השנים, השגת עותקים של "בלארוס" הפכה לבלתי אפשרית. כאחת ההוצאות היותר מחוברות לקהל לקוחותיהן, אופוס לקחו את תגובות הקוראים לתשומת ליבם והוציאו את הספר מחדש.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

בלארוס – כוכב לכת הבשל לחזון חדש, של עבר מפואר.

עבור אנדרי מירוננקו, איל הון כריזמטי ורב עוצמה ברפובליקה הגלקטית, אהכוכב בלארוס הוא לום שהתגשם בתור צאר הכבוד של בלארוס, יקים מירוננקו לתחייה את תהילתה של רוסיה הקיסרית שהתקיימה פעם – כפי שיכלה להיות לו ניתנה לה ההזדמנות.

הוא מאמין שהכוכב בלתי מיושב ובלתי מושחת, אבל את הכוכב הבתולי לכאורה מקיפים עצמים מוזרים – שרידים מתרבות קדומה. מירוננקו, שהסיכוי לתהילה מעוור את עיניו, אוטם אוזניו לאזהרותיה של באבה יגאגה, יישות עתיקה ומעוררת יראה שאין להקל ראש בדבריה.

השרידים אינם מעוררים בו כל חשד, ואינם מהווים מבחינו כל איום.

מירוננקו ותושבי בלארוס אינם יודעים שבוני העצמים המסתוריים לא נכחדו, אלא רק ירדו למחתרת. האומנו הנעלה ביותר שלהם היא האכזריות, צעדים מורכבים במחול רשע. ומה ראוי מאשר לחולל עם יצורים כמו אלה, אורחיהם הלא-קרואים?

כשיסתיים היום בבלארוס, יגיע גם סופו של המין האנושי.

לי הוגן הוא שם העט של הסופרת אמילי דבנפורט, זהו ספר הראשון בז'אנר.

קצת על המחברת

כפי שנכתב בתקציר הספר, לי הוגן הוא שם העט של הסופרת האמריקאית אמילי דבנפורט. היא כתבה שבעה ספרים תחת שמה האמתי, רומן אחד תחת השם מאגי תומס ושני ספרים תחת שם העט לי הוגן. היא הייתה פיינליסטית לפרס פיליפ ק. דיק עבור ספרה "זמן שבור" (Broken Time), שראה אור בשנת 2,000.

הספר השני אותו פרסמה תחת שם העט לי הוגן הוא ספר המשך לבלארוס ששמו "אויבים", וראה אור ב-2003. בספר זה בלארוס היא צל של עצמה בימי גדולתה, כאשר האיחוד הגלקטי מגיע אליה.

קראו את הפרק הראשון

בלארוס

מאת לי הוגן

תרגום מאנגלית: יעל סלע-שפירו

הוצאת אופוס (2021)

326 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.