מוזיאון מבוכים ודרקונים נפתח בוויסקונסין, ארה"ב

אוגוסט 19, 2021

מוזיאון מבוכים ודרקונים, וויסקונסין
קרדיט תמונה: tsrmuseum.com/

אם יצא לכם לעבור באגם ז'נבה בוויסקונסין, מקום הולדתו של ה"מבוכים ודרקונים" תוכלו מהיום לבקר במוזיאון המוקדש למשחק המפורסם

למשחק "מבוכים ודרקונים" (Dungeons & Dragons) יש היסטוריה ארוכה. צמד חובבים מסורים עמלים בימים אלה כדי להציג את הסיפור של משחק התפקידים במקום הולדתו. הבעלים, ג'סטין לאנאסה והאוצר, ג'ף ליסון פתחו את "המבוך", חנות הובי ומוזיאון באגם ז'נבה, ויסקונסין. המקום מוקדש למבוכים ודרקונים ולחברת TSR (Tactical Studies Rules).

חבלי לידה

במרוצת השנים היו מספר מאמצים להנציח את ייסודה של TSR ואת מוצר הדגל שלה. ב-2013, ג'ים ודבי הנטון השיקו קמפיין אינדיגוגו כדי לממן את יצירתו של מוזיאון דומה. הם הצליחו לגייס פחות מאחוז אחד מתוך 150,000 הדולר שביקשו והפרויקט ננטש. במהלך השנה האחרונה מוזיאון אגם ז'נבה עבד על תצוגה בנושא TSR, בשם "מורשת של דמיון: יצירתה של תרבות" (A Legacy of Imagination: The Creation of a Culture).

המוזיאון בכתבה זאת הוא יוזמה נפרדת. מוקדם יותר הקיץ, לאנאסה, שבבעלותו המבנה, פנה למועצת התכנון העירונית. הוא ביקש לשנות את הייעוד של דירה באתר כדי להקים את המוזיאון. הבקשה אושרה, ועם הסרת המכשול הזה, ליסון הצליח להתמקם ולהקים את המיזם.

מוזיאון נולד

המוזיאון נמצא באתר בו TSR פתחה את החנות הייעודית הראשונה שלה ומציג פריטים רבים מימיה הראשונים של החברה. עובדים לשעבר תרמו גם הם פריטים שנותרו בידיהם, כגון קופסאות סטים נדירות, ספרים, מגזינים, מרצ'נדייס ואמנות משנות ה-70 וה-80 של המאה שעברה.

לאנאסה וליסון עבדו שניהם ב-TSR, תרמו בעצמם מספר פריטים מן האוספים הפרטיים שלהם וקיבלו תרומות מעובדי עבר נוספים, שהחליטו שהגיע הזמן לפנות את המזכרות הללו מבתיהם. לדברי ליסון, הם יקיימו רוטציה קבועה של מוצגים. כך, מבקרים שיגיעו בזמנים שונים, יוכלו ליהנות מתצוגות שונות. בנוסף, כיאה למוזיאון על מבוכים ודרקונים, המוזיאון יקיים גם סשנים של משחקים בימי שישי עד ראשון, למבוגרים ולילדים, ויצר גם תכנית חברות כדי לתחזק את עצמו כלכלית.

לליסון יש גם תוכניות גדולות יותר להנצחת המורשת של מייסד TSR המנוח, גארי גייגקס. הוא רוצה שהעיירה תציג את שמו של הגיימר המפורסם על שלטי הברוכים הבאים ולהקים אתר הנצחה לזכרו. שאיפתו היא לעזור להפוך את העיירה ליעד תיירותי עבור שחקני "מבוכים ודרקונים". צפוי גם כנס במקום בקיץ 2022 (אם תאפשר הקורונה). המוזיאון נמצא ברח' ויליאמס 723 באגם ז'נבה, ויסקונסין, ופתוח בימי רביעי עד ראשון. הכניסה למקום בתמורה לתרומה.

בקרו באתר הרשמי של המוזיאון (באנגלית)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.