ביגפוט ג'וניור 2 – ביקורת סרט

יולי 18, 2021

ביגפוט 2 - סרט אנימציה - פוסטר הסרט

חיות מבדרות, אהבה ראשונה, קטעים מותחים והצלת הטבע – ביקורתה של נטע שרמייסטר על ביגפוט 2

"ביגפוט ג'וניור 2" הוא סרט בלגי צרפתי, שמבוסס על אגדת המפלצת ביגפוט. הסרט הראשון עסק בילד בשם אדם, שמגלה כי אביו הוא לא אחר מאשר ביגפוט האגדי. אז יצא אדם במסע למציאת אביו והתמודד עם ההתפתחויות והיכולות השונות שנכנסו לחייו מתוקף היותו בנו של ביגפוט.

העלילה של "ביגפוט ג'וניור 2" מתרחשת כחודשיים לאחר סיום מאורעות הסרט הראשון. אביו של אדם חזר מן הטבע על מנת לחיות סוף-סוף עם משפחתו, אך אדם מגלה שהחיים לאחר הסוף הטוב יותר מורכבים משציפה. הוא נאלץ להתמודד עם חוסר השגרתיות של משפחתו. גם הפרסום שאביו מקבל וההשפעה של זה על חייו בבית הספר לא תורמים. הוסיפו לזה נערה שהוא מחבב, שקשה לו לאזור אומץ ולהזמין אותה לצאת, ומתקבל סיפור על בעיות אופייניות לגיל ההתבגרות המוקדם, שילדים יוכלו להזדהות איתן.

יותר מרק הורים

בתחילתו, מתעמת הסרט עם נושא נפוץ שילדים עלולים לחוש – התחושה שהוריהם אינם מבלים איתם מספיק זמן. נושא זה שכיח כיום, כשהורים רבים פעילים מאוד ועסוקים בעבודה וייתכן, שאף בהגשמה עצמית, מלבד להיותם הורים. אדם מתקשה לקבל את העובדה שאביו עסוק מאוד במגוון פעילויות מחוץ לבית, בעיקר בשל היותו כעת כוכב חם ועולה. במהלך הסרט הוא תוהה האם אביו בעצם מתגעגע לחיי הטבע והחופש ומעדיף להיות שם מאשר איתם בבית, מה שיכול להוות הקבלה להורים שאולי מתגעגעים לחיי החופש, כאשר הם מחוץ לבית ולאו דווקא במצב "הורה".

עם פרסום רב באה אחריות גדולה

אביו, לעומת זאת, מחליט לנצל את תהילתו הנוכחית לא למטרות רווח, אלא למטרות שינוי העולם לטובה. ביגפוט מחליט לצאת לאלסקה ולעזור לשני פעילים חברתיים היפים להילחם בחברת נפט גדולה. זו מתיימרת להיות ידידותית לסביבה, אך למעשה מאיימת להרוס עמק שופע בחיי טבע.

"מה הטעם בפרסום אם אינך יכול להשתמש בו לטובה?" שואל האב. הסרט שופע בדוגמאות של השפעות הטכנולוגיה על החברה, ומראה כמה קל להיות מפורסם בעידן היוטיוב והמדיה החברתית, כשכל אחד יכול להעלות סרטון שייהפך לוויראלי או חדשותי. לכל אורכו, הסרט מראה לקהל את הכח שיש לכלי הזה וכמה חשוב להשתמש בו למטרות הנכונות.

ביגפוט 2 ואיכות הסביבה

כאשר אביו נעלם במסתוריות, אדם ואימו יוצאים לגלות מה עלה בגורלו. הם נתקלים בעובדי חברת הנפט, בהיפים ידידותיים ובחיות בר, ומגלים דברים רבים. כאן טמון המסר האמיתי של הסרט – איכות הסביבה והנזק שבני האדם גורמים. הסרט מעמת את הקהל שוב ושוב עם כך שאנשים הם לא מה שהם מציגים. לא כל מה שרואים באינטרנט הוא אמיתי וקל מאוד ליצור מצג-שווא או פייק ניוז.

"ביגפוט ג'וניור 2" יוצא בוודאות ובצורה לא מתנצלת כנגד אילי הנפט הטקסנים, ושם את אור הזרקורים על נזק הרב שהם גורמים לכדור הארץ. בעידן שבו משבר האקלים מקבל תשומת לב הולכת וגוברת, אנשים מתחילים להבין את ממדי האסון, ובמיוחד באירופה ובארה"ב, בהן זהו נושא חשוב ובוער לבני נוער. זהו סרט חשוב במסריו לילדים. תבלו זאת עם הרפתקאות, חיות מבדרות, אהבה ראשונה, קטעים מותחים והצלת הטבע – ויש לכם סרט מהנה עם מסרים משמעותיים לכל המשפחה.

ארה"ב, 2021

אורך הסרט: 89 דקות

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.