אח מפח – תערוכת קומיקס בספריית בית מיכל

יולי 15, 2021

אח מפח - תערוכת קומיקס

ספריית בית מיכל מתכבדת להזמינכם לפתיחת התערוכה "איך בונים אח מפח?", לרגל יציאת הקומיקס החדש של האמן יניב שמעוני

החופש הגדול נמצא כבר באמצעו, והרבה קייטנות כבר הסתיימו. מחפשים לעשות משהו מגניב עם הילדים, אך במקום מוצל וממוזג? דאגנו לכם, עם תערוכת קומיקס חדשה, בספריית בית מיכל בעיר רחובות. למעשה, כיוון שהתערוכה כוללת סקיצות ואמנות קונספט של הרומן הגרפי החדש של יניב שמעוני, סביר להניח שגם המבוגרים במבקרים ייהנו – וזה בחינם.

קומיקס ואמנות הסיפור

בבסיסו של כל איור טוב טמונה היכולת לספר סיפור. אחת המדיות שמביאות לידי ביטוי את הפן הסיפורי של האיור היא הקומיקס, ששפתו היא שילוב של מילים ודימויים. יניב שמעוני, מבכירי המאיירים הישראליים הפועלים כיום, מכיר שפה זו היטב. עוד בילדותו הוא הרבה לקרוא קומיקס ונהנה להתעמק באיורים ולנסות לשחזר אותם. סדרות ילדותו, אסטריקס, טינטין, טקס ו-פופאי, כמו גם יוצרים כמו ז'אן ז'ירו (מוביוס), אנקי בילל ופרנק פרזטה, לימדו אותו את שפת הקומיקס הקולנועית והעשירה בתנועה, והיא מאפיינת את איוריו עד היום.

עם תום לימודיו בבצלאל נסע ללונדון וצייר קומיקס עבור Judge Dredd-2000 AD, אך הרפתקה זו לא האריכה ימים, ועד מהרה שב שמעוני לישראל והחל לאייר ספרים. ואולם חיידק הקומיקס לא עזב אותו, ועם השנים התחזק בו גם הצורך לספר סיפור משלו. כך נולד הרומן הגרפי אח מפח, המשלב זיכרונות ילדות של יניב, תמונות מעולם הילדות ואהבה גדולה לרובוטים.  

על התערוכה

התערוכה איך בונים אח מפח? יניב שמעוני יוצר קומיקס מזמינה את הצופים להציץ אל מאחורי הקלעים של תהליך היצירה הזה. מוצגים בה תהליכי עבודה על פריימים, סקיצות וחיפושים עיצוביים, לצד דוגמאות לסגנונות, לציטוטים תרבותיים ולדימויים שבאמצעותם בונה שמעוני את סיפור המעשים החזותי והמילולי.

למידע נוסף על הרומן הגרפי, בקרו בהגיגים על אח מפח.

בקרו באתר הבית של יניב שמעוני (אנגלית)

אוצרת: מיכל פז-קלפ
פתיחה: יום שלישי, 13 ביולי 2021 בשעה 17:30
מיקום: בית מיכל, הגר"א 10, רחובות
טל': 08-9467998

שעות פתיחה: ימים א', ב', ג', ה' 16:00-19:00 | ב' ו-ד' 9:00-12:00

לכל המשפחה

הכניסה חופשית

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.