ריאיון עם הערפד – בקרוב סדרת טלוויזיה

יולי 6, 2021

תולדות הערפדים - סרטי ערפדים - הספרייה הפנטסטית

כמעט 30 שנה אחרי, "ריאיון עם הערפד", ספר הערפדים הקלסי של אן רייס, עומד לחזור למסך

לאחר שנים של פיתוח, עיבוד טלוויזיוני של ספר הערפדים של אן רייס, "ריאיון עם הערפד", קיבל אור ירוק. לפי ההוליווד ריפורטר, הסדרה צפויה לעלות למסך מתישהו ב-2022 ב-AMC וב-AMC+. זאת שנה בלבד אחרי שהרשת הביע עניין בסדרה לראשונה.

רולין ג'ונס ישמש כשואוראנר של העיבוד, בעוד מרק ג'ונסון (שגם עבד על שובר שורות עבור AMC) ישמש כמפיק מנהלי. רשת הכבלים מתכננת לבנות יקום הרבה יותר נרחב של "דברי ימי הערפד" עם הסדרה, בדומה למה שעשתה עם המתים המהלכים. אן רייס ובנה כריסטופר ישמשו כמפיקים מנהליים אף הם.

קצת על הספר

הספר, "ריאיון עם הערפד" היה פריצת הדרך בקריירה של רייס, אי אז ב-1976. העלילה מגוללת את סיפורו של ערפד בשם לואי דה פוינט דו לאק, בעודו חולק אותו עם עיתונאי. הסיפור מתחיל ב-1791, כאשר פגש ערפד בשם לסטט דה ליונקורט. הוא מתמקד במערכת היחסים המורכבת בין השניים (בצירוף ערפדית אשר כלואה בגופה של ילדה בת חמש, בשם קלאודיה). הספר זכה בעבר לעיבוד קולנועי ב-1994, בכיכובם של טום קרוז ובראד פיט. מאז, המשיכה רייס את קורות הערפדים על פני 13 ספרים נוספים, שיספקו ל-AMC את כל החומר שהם צריכים לפיתוח הסדרה.

אגב, למרות ש"ריאיון עם הערפד" מסופר מנקודת מבטו של לואי, ולסטט הוא די הנבל, בסופו של דבר, דווקא לסטט הוא הגיבור הבלתי מעורער בספרים. בשנות ה-90 המוקדמות, טום קרוז היה כוכב גדול בהרבה מבראד פיט. לכן, נוצר המצב האווילי, בו קרוז בעל השיער הכהה, שיחק את דמותו של לסטט, הערפד הבלונדיני. במקביל, פיט הבלונדיני היה צריך להכהות את שיערו. יכול להיות שזה קטנוני מצדי, אבל זה הפריע לי מאז ועד היום. כולי תקווה שסדרת הטלוויזיה תיטיב ללהק את התפקידים בצורה יותר חכמה.

היסטוריית ההפקה

הרעיון לעבד את סדרת הספרים של רייס אינו חדש. ב-2017 ציינה הסופרת שהזכויות חזרו אליה. לאחר מכן פרמאונט הציעו אותן למכירה, כשהם פוזלים לכיוון עיבוד טלוויזיוני, והביאו את בריאן פולר לייעץ בפרויקט. הולו (Hulu) הרימו את הכפפה ב-2018, אבל בסופו של דבר ויתרו על הסדרה, שנה לאחר מכן. בנקודה זאת, הסדרה עברה לידי AMC, שם התאימה יפה לצד סדרות ז'נריות אחרות, כגון פרצ'ייז המתים המהלכים, NOS4A2 (מבוסס על ספרו של ג'ו היל, בנו של סטפן קינג), האימה (על בסיס ספרו של דן סימונס) והסדרה העתידית, פנתיאון (מבוססת על סיורים קצרים מאת קן ליו).

בימינו, כאשר הקורונה עורבת כל העת ומאיימת להתפרץ שוב, קשה לצפות מה צופן העתיד. הרבה יכול להשתנות בשנה. אבל אנחנו, בספרייה הפנטסטית, נוסיף לעקוב ולעדכן בכל חדשות מעניינות בנושא.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.