מחזור כישור הזמן בקרוב בטלוויזיה

יולי 1, 2021

כישור הזמן - לוגו הסדרה

הסדרה "כישור הזמן", המבוססת על ספריו של רוברט ג'ורדן המנוח, צפויה להגיע לטלוויזיה ב-2021

הטפטוף האיטי של חדשות על "כישור הזמן" של אמזון ממשיך, ועכשיו יש לנו גם מועד יציאה. אמנם לא מדויק, אבל כן משהו להיאחז בו. שירות הסטרימינג של אמזון צופה שהסדרה תעלה לשידור עוד השנה.

הרשת הודיעה על החדשות בצירוף וידיאו קצר בו גם נחשף הלוגו של הסדרה (שמזכיר את זה של "משחקי הכס" במידה מפתיעה – רוצה לומר, מדאיגה).

במשך חודשים קיבלנו טיזרים קצרצרים של הסדרה ושל העולם בו היא מתרחשת: הצצה של דניאל הנרי בתור אל'לאן מנדרגורן, חמש שניות של רוזמונד פייק בתור מוריין, הפיגיון המקולל של מאט, קטע קצר מהפסקול והצצה אל הסט. בחודש שעבר, השואו ראנר רפה ג'ודקינס קיים סשן שאלות ותשובות באינסטגרם, כדי לחגוג את ההכרזה הרשמית על חידוש הסדרה לעונה שנייה (כן, לפני שהעונה הראשונה יצאה. כנראה שעד כדי כך אמזון מאמינים בה).

המסע של "מחזור כישור הזמן" למסך הגדול הוא סאגה קטנה בפני עצמו. ההכרזה על העיבוד המתוכנן יצאה עוד ב-2017, ואמזון נתנו את האור הירוק ב-2018. אולם, כמו כל דבר אחר שנה שעברה, גם הפקת הסדרה התעכבה בעקבות הקורונה.

קצת על סדרת הספרים

מחזור כישור הזמן היא סדרת ספרים המשתייכת לתת-הז'אנר, פנטזיה אפית. את הסדרה הגה וכתב רוברט ג'ורדן (שם העט של ג'יימס אוליבר ריגני ג'וניור). ג'ורדן הספיק לכתוב 11 ספרים בסדרה, מ-1990-2007, עת הלך לעולמו בעקבות מחלה. ג'ורדן השאיר אחריו הוראות ברורות לגבי תוכניתו לסיום, ואשתו של המחבר המנוח בחרה בסופר המתחיל דאז ברנדון סנדרסון (שביקר בישראל ב-2019) לסיים את העבודה.

כמו מיטב הסיפורים הגדולים, גם סיפור העלילה של כישור הזמן מתחיל בצורה קטנה, בלב שום מקום. שני זרים בשם מוריין ולאן מגיעים לכפר נידח בממלכת אנדור, בחיפוש אחר נער המתגורר בסביבה. אולם מוריין לא מצליחה להחליט מי בין שלושה נערים (רנד אלת'ור, מאט קותון ופרין אייברה) הוא התגלמותו המחודשת של "הדרקון", גיבור עולם האדם, שרק ביכולתו להושיע את האנושות מפני אדון האופל וכוחותיו. כיוון שהזמן דוחק, שלושת הנערים מורחקים מביתם, במטרה להביא אותם לעיר אשר נשלטת על ידי מסדר האאס סדאי, שיוכל להגן עליהם. למותר לציין שדברים משתבשים, הקבוצה נאלצת להתפצל, ובהדרגה הולכת ומתבהרת התמונה – מערכה אדירה בין כוחות האנושות וכוחות האופל הולכת ומתקרבת, ועל כתפי אחד הנערים תוטל האחריות להוביל את האנושות ולהגן עליה מפני כליה.

העונה הראשונה של "כישור הזמן" צפויה לכלול שמונה פרקים. גודקינס רמז באירוע השאלות והתשובות שהטריילר המלא של הסדרה יצא בקרוב. ניתן לקוות שכשזה יקרה, יופיע בו גם תאריך בכורה מדויק. כך או כך, אנחנו מתכוונים לעקוב ולעדכן בכל פרט מעניין.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.