האביר הירוק – (2021) The Green Knight

יוני 29, 2021

האביר הירוק - סרטי פנטזיה

מבוסס על פואמה קלאסית מהמאה ה-14, האביר הירוק צפוי להגיע לבתי הקולנוע בקיץ הקרוב

האביר הירוק הוא דמות הלקוחה מאגדות המלך ארתור ועומדת במרכזה של פואמה מהמאה ה-14, בשום סר גאוויין והאביר הירוק. לפי הסיפור, מורגן לה פיי, אחותו של המלך ארתור, אשר שואפת להפיל את קמלוט, הופכת את האביר ברטילאק דה האוטדסרט ליצור על-טבעי. זה זוכה לכינוי האביר הירוק. בדמות זו, הוא בן אלמוות ומסוגל לשרוד אפילו את עריפת ראשו.

כפי שמצוין בתקציר העלילה של הסרט, האביר המכושף בוחן בני אדם וספציפית אבירים, כדי לבדוק את אמונתם בערכי הנצרות ובקוד האבירות. הוא מגיע אל חצר המלך ארתור וקורא תיגר על אביריו. אחד מן האבירים, סר גוויין, נענה לאתגר וכך מוצא עצמו במסע רב-הרפתקאות להשלמת תנאי המשחק, אליו נקלע בשוגג, ונאמנותו לקוד האבירים נבחנת. כמו כן, עליו לעמוד בפיתוייה של ליידי ברטילאק. את שאר פרטי העלילה לא אחשוף כדי לא לספק ספוילרים לסרט.

תקציר העלילה

פנטזיה אפלה המבוססת על האגדה העל זמנית של המלך ארתור, הסרט מגולל את סיפורו של סר גאווין (דב פאטל), אחיינו העקשן והפזיז של המלך ארתור אשר יוצא למסע מסוכן בו יידרש להתעמת עם האביר הירוק הידוע לשמצה, יצור ענק בעל עור אזמרגד המעמיד בני אדם במבחן.

הבחירה בפואמה מן המאה ה-14 כבסיס לסרט פנטזיה מעניינת. מצד אחד, עיבודים של קורות המלך ארתור בקולנוע ובטלוויזיה הם רבים, ונראה שכל שנה מצטרף לפחות עוד עיבוד חדש. מצד שני, חלפו כמה מאות שנים מאז מישהו נתן דעתו לסיפור "סר גאווין והאביר הירוק" מחוץ לכותלי בית הספר, או האוניברסיטה. באותה מידה, ניתן היה לצפות לעיבוד של סיפורי קנטרברי של צ'וסר, שגם הם פורסמו באותה התקופה. פשוט לא מדובר בחומר פופולרי. במאי הסרט, דיוויד לאורי, אינו זר לסרטים ז'אנריים. ב-2016 העניק לנו את העיבוד המחודש של "חברי הדרקון אליוט", שהיה מוצלח והתקבל באהדה. מצד שני, הוא לא בדיוק ידוע עבורם, או עבור ניסיונו בשוברי קופות.

בקרו באתר הרשמי של הסרט
האביר הירוק
ארה"ב, 2021
שחקנים: דב פאטל, אליסיה ויקנדר, ג'ואל אדג'רטון, שון האריס
הסרט ידהר אל בתי הקולנוע מיום  29.7.21

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.