נצחיים – ETERNALS (2021)

יוני 26, 2021

נצחיים - פוסטר הסרט

לאחר שהסתיימה הסאגה הראשונה בתולדותיו, היקום הקולנועי של מארוול מתחדש בכותר חדש ומסקרן – נצחיים

הטריילר הראשון והמסקרן לסרט "נצחיים" יצא לפני כחודש ברחבי העולם, אבל כיוון שפספסנו אותו במועדו, אנחנו שבים לבקר אותו כעת, במטרה להתרשם ולהרחיב על הכותר החדש בפרנצ'ייז של מארוול. פרסומו של הטריילר חשף לא רק את מראה הסרט, אלא גם את שיתוף הפעולה המרתק בין כוכבת העל אנג'לינה ג'ולי לבמאית החמה ביותר בהוליווד, קלואי ז'או, זוכת פרס האוסקר על "ארץ נוודים" (סרט לא ז'אנרי למי שתהה).

תקציר העלילה

הסרט מגולל את הסאגה של הנצחיים, גזע של ישויות שחיו בכדור הארץ ועיצבו את ההיסטוריה והתרבויות שלו. אחרי האירועים של "הנוקמים: סוף המשחק", טרגדיה לא צפויה מאלצת את הנצחיים, חוצנים שחיו בכדור הארץ בחשאיות במשך אלפי שנים, לצאת מהצללים ולהתאחד מול האויב העתיק ביותר של האנושות: the deviants.

מצד אחד, מארוול ודיסני חופרים עמוק בשביל למצוא חומרים נוספים כדי לעבד למסך הגדול ולהוסיפם למכונת הכסף שהוא היקום הקולנועי של מארוול. מצד שני, אותו הדבר היה נכון לגבי "שומרי הגלקסיה", ובכל זאת, הסרטים היו הצלחה כבירה והתקבלו לרוב באהדה על ידי הקהל.

מיהם הנצחיים

לפני כמיליון שנה, הגיעו אל כדור הארץ חייזרים בשם "השמיימיים" (Celestials). הם ביצעו ניסויים במה שהיה הגרסה הכי קרובה לבני אדם שהייתה בנמצא, ומניסויים אלה נוצרו שני גזעים: הנצחיים (The Eternals) והמעוותים (The Deviants). כנראה שלא צריך להסביר מי הטובים ומי הרעים. השמיימיים הפקידו את הנצחיים על שמירת כדור הארץ, ויותר ספציפית – שמירה על בני האדם. כך, לאורך אלפי שנים, הנצחיים פיקחו על הנעשה וניהלו את ההיסטוריה האנושית מאחורי הקלעים. מכאן, שהם לא בדיוק גזע של חוצנים, אלא גזע נוסף של בני אדם, בדומה להומו-ניאדרטל והומו-ספיאנס. זה הרקע של הנצחיים על רגל אחת. משם, בקומיקס כמו בקומיקס, העלילה מתפתלת ומסתבכת בצורות שלא חיוני להכיר אותן בשביל להבין או ליהנות מן הסרט המתוכנן.

הנצחיים בקומיקס

הנצחיים נוצרו על ידי ג'ק קירבי ב-1976. הכותר זכה לפופולריות מתונה, אך בוטל פעם אחר פעם לאורך השנים, אף על פי שגיבוריו הופיעו כאורחים בסדרות קומיקס אחרות מדי פעם בפעם. הקומיקס שב לעניין הציבורי ב-2006, כאשר סופר הפנטזיה הפופולרי, ניל גיימן (הידוע במיוחד בזכות סדרת הקומיקס "סנדמן") הופקד על כתיבת מיני-סדרה חדשה שתעזור לדמויות האלמותיות לעשות את המעבר למאה ה-21 ולעדכן אותן בהתאם.

במקור, הסדרה תוכננה להתפרש על פני 6 חוברות, אולם היקף הסיפור שגיימן כתב עבורם הביא לכך שנוספה לה חוברת נוספת. זאת למרות שהחוברת הראשונה והשישית היו גם כך ארוכות במיוחד. מי שרוצה ויכול.ה להניח את הידיים על החוברות המקוריות, או על אוגדן של הסדרה, היא מומלצת בחום, עם אמנות יפהפייה של ג'ון רומיטה ג'וניור.

נצחיים – הסרט

הסרט "נצחיים" מציע קאסט מרשים של שחקנים ושחקניות, לרבות אנג'לינה ג'ולי, סלמה הייק, ריצ'ארד מדסן, קיט הארינגטון וקומייל נאנג'אני. ניתן לתהות, עם זאת, כמה יצליחו השחקנים הנ"ל להפיח חיים בדמויות ואם הדינמיקה ביניהם תעבוד מספיק טוב? האם לאחר סרט המקורות יצטרפו אלה ל-MCU ויהפכו לאורחים קבועים על המסך, כפי שהיה המקרה עם כוכבי "הנוקמים"? ושאלה חשובה לא פחות: האם נתגבר על צרות הקורונה שלנו עד לבכורת הסרט בנובמבר, השנה? אם לא, עם תקציב של 200 מיליון דולר, "נצחיים" עלול להציב את דיסני ואת מארוול במצב בעייתי מאוד, בלשון המעטה. כואב ככל שיהיה, הפסד שכזה הוא לא מה שימוטט את דיסני, אבל בהתחשב בכך שזהו אינו הסרט היחיד של האולפנים שמתוכנן לצאת לאקרנים ושהושקע בו כסף רב, רצף של הפסדים כאלה על פני שנה דווקא יכול.

בקרו בעמוד הסרט באתר מארוול

נצחיים – Eternals ארה"ב, 2021

בכורה: 04.11.2021

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.