לוקה – Luca (2020)

יוני 16, 2021

מאולפני דיסני ופיקסאר סטודיו מגיע "לוקה" – סיפור על חברות, אומץ ו… מפלצות ים

הסרט החדש מאולפני דיסני ופיקסאר 'לוקה' הוא סיפור מחמם את הלב על חברות, יציאה מאזור הנוחות ושתי מפלצות ים, אשר חוות חופשת קיץ שתשנה את חייהם. "הסרט מדבר על חברויות המשנות אותנו," אומר במאי הסרט אנריקו קאסארוסה. "[הסרט] הוא מכתב אהבה לחופשות הקיץ מילדותינו, שבמהלכן אתה מגלה מי אתה," מוסיפה מפיקת הסרט אנדריאה וורן, "זהו סיפור התבגרות קסום ונוגע ללב שמזכיר לנו את האנשים שעיצבו אותנו לאורך הדרך".

עלילת הסרט מתרחשת באיטליה בין שנות החמישים המאוחרות לתחילת שנות השישים. נופי החוף האיטלקי המלווים את הסרט, עוצבו ברובם מזיכרונות ילדותו של במאי הסרט קאסארוסה. "היה לי מזל שגדלתי בגנואה – עיר נמל בריביירה האיטלקית, זוהי עיירת חוף ייחודית מכיוון שהיא מאוד עמוקה והרים רבים מקיפים אותה, העיר עצמה כה ציורית שהיא נראית כאילו הזמן פסח עליה, בילדותי תמיד דמיינתי את ההרים הללו כמפלצות ים," ומכאן דרכם לסרט הייתה קצרה.

"מפלצות ים הן מטאפורה לכך שאתה מרגיש שונה או לא חלק מהקבוצה, אני מאוד מתחבר לכך שכל דמות בסרט מרגישה שונה או מוזרה בצורה כזו או אחרת. לוקה וחברו אלברטו רוצים באופן נואש להיות חלק מהעולם מעל פני המים – אך הם חוששים שהעולם לא יקבל אותם כפי שהם ועם זאת הם מרגישים גאים להיות מפלצות ים," אומר קאסארוסה. לדבריה של מפיקת הסרט, אנדריאה וורן, האתגר הראשי עמו נאלצו להתמודד בהפקת הסרט היה נגיף הקורונה, אשר חייב אותם לנקוט בגישה חדשה בבואם לשלב הקלטות. "זו הייתה חוויה מדהימה ומוזרה כאחת," מספרת וורן. "הקלטנו את קולם מבתיהם ולפעמים אפילו מהארון בתוך הבית. כל אנסמבל השחקים היה מופלא ונכון להתאים את עצמו לנסיבות הבעייתיות."

תקציר העלילה

"לוקה", הסרט החדש מאולפני דיסני פיקסאר, הוא סיפור מצחיק ונוגע ללב על ידידות ועל האומץ לצאת מאזור הנוחות שלך, ובמרכזו שני מתבגרים שהם במקרה גם מפלצות ים. סיפור התבגרות אודות נער צעיר החווה קיץ אחד בלתי נשכח, מלא בגלידות, פסטות ורכיבה על קטנוע. לוקה חולק את ההרפתקאות האלה בזכות אלברטו, חברו הטוב החדש, שחושף אותו לעולם חדש ומסעיר. אבל סוד כמוס אחד עליו הם חייבים לשמור יהפוך את המסע המסעיר אל הלא נודע למאתגר במיוחד: הם מפלצות ים מעולם אחר השוכן ממש מתחת לפני הים. עבורם, בני האדם הם כמו יצורים מהחלל. על בני האנוש הם יודעים רק מהחפצים הנסחפים עמוק אל הים, ועבור שני הצעירים האלה, העולם מעל פני הים נראה מופלא. לכן, כאשר לוקה מגלה דרך חברו הצעיר כי למפלצות הים יש יכולת להשתלב בין בני האדם ולהפוך גם הם לאנשים רגילים, בתנאי שאף טיפת מים לא תיגע בגופם, הוא מתגבר על פחדיו ומחליט לצאת להרפתקה מלאת הפתעות שתשנה את חייו לעד.

על הבמאי/תסריטאי

אנריקו קאסארוסההוא אנימטור, במאי ותסריטאי איטלקי, שהחל את דרכו כאנימטור בערוץ דיסני שם עבד על סדרות כגון: "101 דלמטים: הסדרה", בהמשך לקח חלק כאנימטור ביצירת הסרט. בשנת 2002 החל את דרכו עם חברת פיקסאר ולקח חלק ביצירת הסרטים: "עידן הקרח" (2002), "מכוניות" (2006), "רטטוי" (2007), "למעלה" (2009), "מכוניות 2" (2011), "הדינוזאור הטוב" (2015), "קוקו" (2017) ו"משפחת סופר על 2" (2018).

בשנת 2012 יצא לאקרנים סרטו "לה לונה", סרט קצר שהיה מועמד לפרס האוסקר. 'לוקה' הוא הסרט הראשון באורך מלא שכתב וביים.

בקרו בעמוד הסרט באתר דיסני

אורך הסרט: 95 דקות

הסרט ישחה למסך הגדול מה-17.6.21

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.