הארמון הנסתר – הספר השני בסדרת "הגולם והג'יני"

מרץ 28, 2021

הלן וקר תשוב הקיץ עם "הארמון הנסתר", ספר ההמשך לספר הבכורה רב-המכר שלה, "הגולם והג'יני"

ב-2013 היכה בעולם ספרות הפנטזיה ספר ביכורים עב-כרס של סופרת אנונימית בשם הלן וקר. שמו היה
"הגולם והג'יני" והוא הפגיש בין שני יצורים שלעתים רחוקות זוכים למקום של כבוד בספרות הפנטזיה, גולם, מן המסורת הפולקלוריסטית היהודית וג'יני, מן המסורת הערבית. בזמן שג'ינים מוכרים יחסית בתרבות המערבית המודרנית, בזכות מעשיות, כמו אלאדין, גולמים מוכרים אף פחות מהם. הספר זכה להצלחה רבה, ובצדק. כמובן שהוא לא מתאים לכל אחד. אבל אם אתם אוהבים/ות את ספרי הפנטזיה שלכם מקוריים, עבי-כרס ומתפתחים בהדרגה, כך שניתן לשקוע בהם לשעות ארוכות, יכול להיות שהספר הזה גם בשבילכם.

עלילת הספר (בתרגום חופשי)

בספר השני של הפנטזיה ההיסטורית האפית, הממוקמת בעיר ניו יורק ומזרח התיכון, בשנים המובילות למלחמת העולם הראשונה, חווה ואחמד מתמודדים עם אתגרים בלתי צפויים בעולם האנושי אשר משתנה סביבם במהירות. כשהם חוששים להתגלות בתור מפלצות, יצירים קסומים אלה מעמידים פנים שהם סתם עוד שני מהגרים במנהטן של ראשית המאה ה-20.

קצת יותר בהרחבה

חווה היא גולם, אישה עשויה חמר, המסוגלת לשמוע את המחשבות ואת המאוויים של האנשים סביבה, ונמשכת בעקבות טיבעה, לעזור להם. אחמד הוא ג'יני יציר-אש בעל רוח חופשית שאינו יודע מנוח, הכלוא בצורת אדם. כשהם חוששים להתגלות במפלצות, יצירים קסומים אלה מחביאים את אופיים האמיתי ומעמידים פנים שהם אנושיים – רק עוד שני מהגרים בעולם ההומה של מנהטן בראשית המאה ה-20. לאחר שנפגשו תחת נסיבות הרות אסון, החיים של חווה ואחמד שלובים כעת זה בזה – אבל הם לא בטוחים במשמעותם זה לזו.

כל אחד מהם השפיע מבלי משים על בני האדם שסביבם. היורשת מפארק אבניו, סופה ווינסטון, שהמפגש הקצר שלה עם אחמד הותיר אותה עם מחלה מוזרה שגורמת לה לרעוד מקור כל הזמן, נוסעת למזרח התיכון לחפש תרופה. שם היא פוגשת ג'יני נקבה חמת מזג שהוגלתה מן השבט שלה.

בחזרה בניו יורק, בבית דירות בלוור איסט סייד, ילדה קטנה בשם קריינדל עוזרת לאביה הרב לפנות גולם לו הם קוראים יוסל'ה – מבלי לדעת שבקרוב תישלח לבית יתומים בצפון העיר, בו יוסל'ה הענק יהיה לחברה היחיד ולמגינה.

הסיפור מתרחש בשנים הסוערות בין תחילת המאה העשרים ועד תחילת מלחמת העולם הראשונה, הארמון הנסתר עוקב אחר חייהן של דמויות אלה ואחרות בעודם מתנגשים ונפרדים. האם אחמד וחווה יצליחו למצוא את מקומם בעולם האנושי ולהישאר נאמנים זה לזה? או שמא אופיים ומאוויהם השונים יפרידו ביניהם בסופו של דבר – במיוחד אחרי שיפגשו ישויות אחרות כמותם?

הארמון הנסתר צפוי לצאת לאור בארה"ב ב-8 ליוני, 2021

בקרו באתר הבית של הלן וקר

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.