החולם / לייני טיילור

אוגוסט 26, 2020

החולם - לייני טיילור - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

"החולם" הוא ספרה החדש של לייני טיילור, מחברת הטרילוגיה הפופולרית "בת העשן והעצם"

"החולם" הוא הספר הראשון בסדרת פנטזיה, מאת לייני טיילור, מחברת הטרילוגיה המצליחה לבני הנעורים, "בת העשן והעצם" (2011-2014). לטובת "החולם" טיילור יצרה שפה מיוחדת, אותה שזרה אל תוך העלילה. נכון להיום, יצאו שני ספרים בעולם הזה. הספר השני, "מוזת הסיוטים", ראה אף הוא אור בהוצאת מודן ותורגם גם הוא על ידי חמוטל ילין, מבכירות המתרגמות הז'נריות בישראל.

שני ספרי הסדרה זיכו את טילור בשלל פרסים, ביניהם פרס מייקל ל. פרינץ ופרס לזלי בראדשו לספרות נוער.

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

החלום בוחר את החולם, ולא להפך – ולאזלו סטריינג', יתום מלחמה וספרן זוטר, תמיד חשש שחלומו שגה בבחירתו. מאז היה בן חמש הוא פיתח עניין כפייתי בעיר המיתית האבודה בכי, אבל נדרש מישהו נועז ממנו כדי לחצות חצי עולם בחפושים אחריה. אבל אז מוצגת בפניו הזדמנות מדהימה, בדמות גיבור המכונה קוטל האלים וחבורה של לוחמים אגדיים, ולאזלו מוכרח לנצל את ההזדמנות או לאבד את חלומו לנצח.

מה קרה לבכי לפני מאתיים שנה שבודד אותה משאר העולם? מה בדיוק קטל קוטל האלים שזיכה אותו בכינויו זה? ומהי הבעיה המסתורית שהוא מחפש כעת סיוע בפתרונה?

התשובות לשאלות ממתינות בבכי, אך כך גם תעלומות נוספות – כולל האלה תכולת העור המופיעה בחלומותיו של לאזלו. כיצד חלם עליה לפני שידע כל קיומה? ואם האלים מתים, מדוע היא נראית כה אמיתית?

קצת על המחברת

לייני טיילור היא מחברת טרילוגיית ההפתקאות "בת העשן והעצם". טיילור נולדה ב-1971 בקליפורניה ובעלת תואר באנגלית מאוניברסיטת ברקלי. כמו כן למדה אילוסטרציה במכללת קליפורניה לאמנות במשך שלושה סמסטרים. היא מעידה על עצמה שהיא סופרת, אמנית, חולמת בהקיץ וחנונית, ובמקביל אמא, רעייה, אחות, בת. היא כותבת ספרים לצעירים, שגם מבוגרים יכולים ליהנות מהם. היא מתגוררת באורגון, ארה"ב, עם בעלה ג'ים די ברטולו, מאייר נפלא שהיא כל הזמן מבקשת ממנו שיצייר לה דברים.

בקרו באתר הבית של לייני טיילור

החולם
מאת לייני טיילור
תרגום מאנגלית: חמוטל ילין
הוצאת מודן (2020)
450 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.