המכון / סטיבן קינג

אוגוסט 19, 2020

המכון - סטיבן קינג - הספרייה הפנטסטית

ספרו החדש של סטיבן קינג, "המכון" מגיע אל מדפי חנויות הספרים.

חגיגה לחובבי קינג, שקוראים אותו בעברית. "המכון" ספרו החדש של קינג מ-2019 ראה אור בעברית והופץ אל חנויות הספרים. הפעם קופץ קינג, שידוע בעיקר בסיפורי אימה כגון "זה", "העמדה" ו"בית קברות לחיות", על עגלת גיבורי-העל. העלילה נשמעת מבטיחה, בייחוד עבור מי שרוצים להתנסות בכתיבתו של קינג, אבל לא רוצים לעשות זאת דרך סיפורי אימה קשים.

פרט נוסף שמרמז על כך שמדובר בחומר קריאה טוב, הוא ש"המכון" מתוכנן להיות מעובד לסדרת טלוויזיה. על ההפקה אמונים היוצר של "שקרים קטנים גדולים" ושל במאי "אבודים" ופרקים מ"משחקי הכס". באופן כללי, עושה רושם שקינג האב וקינג ג'וניור זוכים לעדנה בעת הנוכחית, כשעוד ועוד מספריהם מעובדים למסך הגדול והקטן. זאת ההזדמנות שלכם לקרוא את הספר לפני שהסדרה תצא, וכך להיות מהמגניבים שמכירים את הספר המקורי. 😉

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

הפורצים שחדרו באמצע הלילה לביתה של משפחת אליס בפרבר שקט של מיניאפוליס לא היו מעוניינים ברכוש. הם באו כדי לקחת את לוק בן השתים-עשרה. נוסף על מנת המשכל החריגה שלו, לוק ניחן בתכונה מיוחדת: כאשר הוא עייף, נרגז או מבוהל, חפצים זזים ממקומם.

לוק מגיע אל "המכון" – מתקן שבו מוחזקים נערים ונערות עם כישרונות על-חושיים. הילדים השוהים בו עוברים ניסויים שונים כדי להגביר את היכולות שלהם. מי שמציית מתוגמל, ומי שמתמרד נענש בחומרה. לוק מתייד עם הילדים הכלואים, ולומד שהשלב הנוכחי של שהותו במכון אמנם מייסר, אך השלב הבא הוא זה שממנו עליו לחשוש באמת: הרגע שבו עבירו אותו אל "החלק האחורי".

כאשר עוד ועוד מחבריו החדשים נעלמים, לוק מבין שהוא חייב לעשות הכול כדי להימלט משם. אלא שאף אחד לא הצליח מעולם לצאת מהמכון בכוחות עצמו.

בספרו החדש משלב סטיבן קינג את הבנתו העמוקה בנפש האשם ואת דמיונו שמעולם לא הכזיב – וכולם יחד רוקמים עלילה מצמררת ונוגעת ללב. המכון הוא סיפרו על כוחות מיוחדים ואנשים רגילים, על כאב וחמלה, על רוע אכזרי ותקווה.

בקרו באתר הבית של סטיבן קינג

המכון
מאת סטיבן קינג
תרגום מאנגלית: אינגה מיכאלי
הוצאת מודן (2020)
553 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.