הנער המכשף / מולי נוקס אוסטרטג

אוגוסט 18, 2020

הנער המכשף - רומנים גרפיים - הספרייה הפנטסטית

"הנער המכשף" הוא הספר הראשון בטרילוגיה של רומנים גרפיים עטורי פרסים, מאת מולי נוקס אוסטרטג

"הנער המכשף" הוא הספר הראשון בטרילוגיה של רומנים גרפיים עטורי פרסים, מאת מולי נוקס אוסטרטג. זהו כותר חדש שמצטרף לרשימת כותרי הקומיקס המושקעים של כתר. זו האחרונה תורמת חלק משמעותי במאבק ליצירה ולביסוס של אמנות הקומיקס, בישראל. זאת, כמובן, לצד המאמצים לבסס את הפנטסיה והמד"ב כז'אנרים בני קיימא בישראל.

תקציר העלילה

בעולם של אסטר, כולם נולדים עם כישורי קסם: הבנות לומדות להיות מכשפות, הבנים הם משני צורה.

אסטר לא מצליח לשנות את צורתו אבל הוא מאוד אוהב להאזין בסתר לשיעורים של הבנות וללמות את אמנות הכישוף. בשקט בשקט, בלי שאף אחד יראה, הוא מנסה להפעיל את הלחשים ומגלה שהוא מצליח. הבעיה היא שזה אסור. יש רק מישהי אחת שהוא יכול לחלוק איתה את סודו, והיא נמנית עם האנשים הרגילים, נטולי הקסם.

עד שמגיע הלילה שבו הבנים יוצאים אל היער כדי לתרגל את שינוי הצורה. אחד מהם נעלם. אסטר חושב שהוא יודע מי העלים אותו, אבל רק בעזרת כישוף יוכל להחזיר אותו. ואם הוא ישתמש בכישוף, הוא יסכן את כל מה שחשוב לו.

מן ההיבטים המעניינים בספר, הוא הדיבור על תפקידים מגדריים, ועל האופן בו החברה הייתה מקבלת (ובמקומות שונים, עדיין מקבלת). לכאורה, אסטר קיבל כוחות של נשים ונעדר את הקסם של בני מינו. בנוסף, זהו ספר בילדונגז רומן – רומן התבגרות. השילוב בין השניים יוצר את מסעו של אסטר לעבר עצמו של העתיד.

קצת על המחברת

מולי נוקס אוסטרטג גדלה ביערות של מדינת ניו יורק, שם בילתה את המחצית הראשונה של ילדותה בקריאת הרפתקאות פנטסטיות ואת המחצית השנייה בהמחזתן של חרבות ספוג בקבוצת משחקי תפקידים חי (לארפ). ב-2014 סיימה את לימודיה בבית הספר לאמנות חזותית, שם למדה הנפשה ואיור. כיום היא מתגוררת בלוס אנג'לס, קליפורניה. "הנער המכשף", המיועד לגילי 8-12, הוא הרומן הגרפי הראשון שלה.

בקרו באתר הבית של מולי נוקס אוסטרטג

הנער המכשף
מאת: מולי נוקס אוסטרטג
הוצאת כתר (2020)
תרגום מאנגלית: דנה טל
220 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.