אין פה רוחות רפאים / ויליאם אלכסנדר

אוגוסט 17, 2020

אין פה רוחות רפאים - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

רוחות רפאים, תעלומה גדולה, הרפתקה ומגורים בספרייה. מה עוד אפשר לבקש?

רוסה וג'ספר, גיבורי "אין פה רוחות רפאים", הם שני ילדים שמשתפים פעולה כדי להציל את העיירה שלהם, אינגוט, כשהם מגלים סוד עתיק שמציב את ביתם בסכנה מידית בדמות מתקפת אדירים של רוחות רפאים דחויות. הסיפור חוקר מחדש את קלישאות ספרי האימה, מנגיש אותם לקהלים צעירים (10 ומעלה) ומגלה בהן צד חכם ורגיש שאפשר לראות בו משל על התמודדות עם אובדן, אבל וסובלנות.

תקציר העלילה

בכל העולם יש רק עיירה אחת שאין בה רוחות רפאים. אז למה דווקא העיירה הזאת, אינגוט, מבקשת להעסיק את המומחית מספר אחת לפיוס רוחות, אתנה דיאס?

רוסה היא בתה של מומחית הפיוס. היא לא רצתה לעבור דירה לעיירה נטולת רוחות. היא לא מבינה למה אמא שלה נענתה להזמנה לעבור לאינגוט ולשבת בבטלה גמורה. היא מתגעגעת לעיר הגדולה, והיא כועסת.

ג'ספר, לעומתה, נולד באינגוט. הוא מעולם לא יצא ממנה, והוא מעולם לא נתקל ברוחות רפאים. בשבילו אינגוט היא בעיקר המקום של פסטיבל הרנסנס הכי חגיגי וגדול מסוגו. אבל הוא דווקא סקרן לראות פעם רוח רפאים…

עד היום שבו ג'ספר פוגש את רוסה, ובבת אחת מתהפך עולמו. כי עיירה שאין בה רוחות רפאים היא דבר לא נורמלי. משהו לא בסדר בה. ורוסה צריכה את עזרתו של ג'ספר להבין לאן נעלמו הרוחות ומי הבריח אותן – לפני שיהיה מאוחר מדי.

קצת על המחבר

ויליאם אלכסנדר (1976) כותב פנטזיה, מדע בדיוני ושאר סגנונות לא ריאלסטיים לקוראים צעירים. הוא אמריקאי ממוצא קובני. הוא למד תיאטרון ופולקלור במכללת אוברלין, אנגלית באוניברסיטת ורמונט וכתיבה יצירתית בקלריון. כעת הוא משמש כראש המחלקה לכתיבה לילדים ולקוראים צעירים באוניברסיטת ורמונט.

בין הפרסים בהם זכה על ספריו: נשיונל בוק אוורד, פרס אלינור קמרון, שני פרסים מגילדת הספריות ופרס האוזניות להקראה הטובה ביותר של ספר אודיו.

בקרו באתר הבית של ויליאם אלכסנדר (אנגלית)

אין פה רוחות רפאים
מאת: ויליאם אלכסנדר
תרגום מאנגלית: ורד טוכטרמן
הוצאת עוץ (2020)
149 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.