עשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי, מאת אליקס א. הארו

יוני 14, 2020

עשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי - אימג' מתוך הכריכה

הוצאת תמיר מביאה לכם את "עשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי" – סיפור מלא דמיון שמבטיח לגרום לכם להתאהב שוב בסיפורים

עשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי, רומן הביכורים של אליקס א. הארו, הוא סיפור עשיר ושופע דמיון על מסעות בלתי אפשריים, על אהבה בלתי נשכחת ועל כוחם האינסופי של סיפורים. עלילת הרומן מתרחשת בראשית המאה העשרים, תקופה של מעבר ושינויים, והוא נוגע בנושאים כבדי משקל דוגמת שינויים חברתיים, גזע, מגדר וקולוניאליזם, באמצעות כתיבה שהיא שיר הלל לאמנות הסיפור עצמה.

דורית תמיר, המוציאה לאור, מספרת שעשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי הוא מכתב אהבה לשפה, למילה הכתובה ולספרים שגדלנו עליהם. יש בו דלתות שמובילות למקומות אחרים, אבל הוא נטוע עמוק בעולם שלנו ואם לא תסתפקו בהרפתקה שהוא מציע תוכלו ליהנות מנקודת המבט הרעננה של אליקס על שורה של נושאים חשובים.  

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

בבית אחוזה רחב ידיים, מלא אוצרות משונים, גם ג'נוארי סקאלר עצמה היא פריט נדיר.

כבת-חסותו של מר לוק, ג'נטלמן אמיד, יושב ראש האגודה הארכיאולוגית של ניו-אינגלנד, נדמה לה שהיא אינה שונה בהרבה מהחפצים המוצגים בחדרים: כמותם היא מתוחזקת היטב, זוכה להתעלמות כמעט מוחלטת, ואינה במקומה כלל וכלל.

ואז היא מוצאת ספר. זהו ספר די קטן, בכריכת עור, שפינותיו שחוקות, ונותרו בו שקעים במקומות שבהם אותיות הכותר, שהוטבעו בו בזהב, התקלפו בחלקן: עשרת אלפ דל ות. הספר נושא עמו ניחוחות של עולמות אחרים ומספר על דלתות סודיות, על אהבה, על הרפתקאות ועל סכנה. כל עמוד חדש בו חושף אמיתות בלתי אפשריות על העולם, וג'נוארי מגלה סיפור שנשזר יותר ויותר בסיפורה שלה.

קצת על המחברת

אליקס א. הארו (Alex E. Harrow), היא סופרת אמריקאית, שנולדה וגדלה בקנטאקי. היא עשתה תואר ראשון ושני בהיסטוריה, באוניברסיטת ורמונט. סיפוריה הקצרים היו מועמדים לפרס הנבולה היוקרתי, וכן לפרס הפנטסיה העולמי ולפרס הלוקות. ב-2019 זכתה בהוגו לסיפור הקצר, על הסיפור "מדריך המכשפה לבריחה: המדריך לפנטזיות שער". בטרם החלה לכתוב במשרה מלאה, עבדה כהיסטוריונית אקדמית ולימדה היסטוריה אפריקאית ואפרו-אמריקאית. "עשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי", ספרה הראשון, הוא פיינליסט לפרס הלוקוס לשנת 2020, עבור ספר ביכורים.

בואו לקרוא את הפרק הראשון בחינם

עשרת אלפי הדלתות של ג'נוארי
מאת אליקס א. הארו
תרגום מאנגלית: לי עברון
תמיר הוצאה לאור (2020)
430 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.