פיראנסי – ספר חדש של סוזנה קלארק

מאי 8, 2020

פיראנסי - סוזנה קלארק - ספר פנטזיה

סוזנה קלארק, מחברת "ג'ונתן סטריינג' ומר נורל", חוזרת עם "פיראנסי" – ספר חדש שעלילתו מתרחשת במציאות חלופית חלומית.

ג'ונתן סטריינג' ומר נורל לקח למעלה מ-4 מיליון קוראים אל תוך עולמו המיסתורי. הוא הפך להיות לקלסיקה מידית ונחשב לאחת יצירות הבדיון הטובות ביותר של המאה ה-20. 16 שנים אחרי, מגיע המאורע שכל חובביה של סוזנה קלארק (כולל עבדכם הנאמן) חיכו לו: ספר חדש פרי עטה! ובלי מילה מיותרת, הנה תקציר העלילה:

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

פיראנסי מתגורר בבית. אולי התגורר בו מאז ומעולם?

ביתו של פיראנסי הוא לא בניין רגיל: יש בו מספר אינסופי של חדרים, המסדרונות שלו לא יודעים סוף, קירותיו מעוטרים באלפי אלפים של פסלים, כל אחד שונה מכל האחרים. בתוך המבוך של היכליו כלוא אוקיינוס – גליו גועשים במעלה גרמי מדרגות, חדרים מוצפים בן רגע. אבל פיראנסי לא פוחד, הוא מבין את הגאויות כפי שהוא מבין את התבנית של המבוך עצמו. הוא חי כדי לחקור את הבית.

יש אדם אחד נוסף בבית – גבר בשם האחר, שמבקר את פיראנסי פעמיים בשבוע ומבקש עזרה במחקרו על ידע גדול וסודי. אבל בזמן שפיראנסי חוקר את ביתו, צפות ועולות ראיות לקיומו של אדם נוסף, ואמת נוראית מתחילה להתגלות, ולחשוף עולם מעבר לזה שפיראנסי הכיר כל חייו.

מי ייתן ומעבריך יהיו בטוחים, רצפותיך שלמות ומי ייתן והבית ימלא את עיניך ביופי.

כל הפרטים

למרבה הצער, ארבעה חודשים מפרידים בינינו ובין יציאתו של הספר. פיראנסי צפוי לראות אור ב-15 לאפריל, 2020. הוא יצא בהוצאת בלומסברי היוקרתית, ואורכו (במהדורת הכריכה הקשה) יעמוד על 272 עמודים. בינינו, מספר העמודים מעורר חשד, כיוון שמהדורות קשיחות נוטות לקחת חופש רב עם מספר העמודים (כלומר, לנפח אותו). לכן, יכול מאוד להיות שהספר במהדורת הכיס יהיה לא הרבה יותר מספרון. האם לזה חיכינו 16 שנה? כנראה שנחכה עוד קצת ונגלה.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.