המדריך לקטילת ערפדים של מועדון הקריאה הדרומי

אפריל 5, 2020

המדריך לקטילת ערפדים של מועדון הקריאה הדרומי - איור הכריכה

המדריך לקטילת ערפדים של מועדון הקריאה הדרומי, מאת גריידי הנדריקס הוא שילוב של עגבניות ירוקות מטוגנות, מגנוליות מפלדה ו… דרקולה.

חשבתם שקדחת הערפדים בספרות ובקולנוע חלפה? אז חשבתם. "המדריך לקטילת ערפדים של מועדון הקריאה הדרומי" הוא השם הקצרצר והקליט של מותחן פנטזיה שנשמע כיפי, בניחוח דרום-ארה"ב. סיפור העלילה מתרחש בשנות ה-90, ומגולל את קורותיו של מועדון קריאה של נשים שנדרש להגן על הקהילה הפרברית מזר מסתורי ונאה המתגלה כשד מוצץ-דם (יענו – ערפד).

תקציר העלילה

פטרישיה קמפבל תכננה תמיד שחייה יהיו מלאי משמעות, אבל אחרי שוויתרה על קריירה כאחות כדי להינשא לרופא שאפתן ולהפוך לאם, חייה של פטרישיה מעולם לא הרגישו יותר קטנים. הימים ארוכים, ילדיה כפויי תודה, בעלה מרוחק, ורשימת המשימות אף פעם לא נגמרת. הדבר היחיד שהיא מצפה לו הוא מועדון הקריאה שלה, קבוצה של אימהות מצ'רלסטון, אשר מאוגדות רק בגלל אהבתן לספרות פשע-אמיתי ומותחנים. בפגישות אלו סביר יותר שידונו במצור של ה-FBI בווייקו מאשר בעליות והמורדות של חיי הנישואים ובאימהות.

אבל כשזר אמנותי ורגיש עובר לשכונה, פגישות מועדון הקריאה הופכות לספקולציות על השכן החדש. פטרישיה נמשכת אליו בהתחלה, אבל כשכמה ילדים מקומיים נעלמים, היא מתחילה לחשוב שהשכן החדש מעורב. היא מתחילה את חקירתה מתוך השערה שהוא כמו ג'פרי דאמר או טד באנדי. מה שהיא מגלה מפחיד בהרבה, ומהר מאוד היא וחברות מועדון הקריאה שלה, מוצאות את עצמן ניצבות לבדן בין המפלצת שהזמינו אל בתיהן והקהילה שלא חושדת בדבר.

יכול להיות שהעלילה נראית קצת נדושה, אבל יש לה גם הרבה פוטנציאל, ומסתבר שלא רק אנחנו חשבנו כך. לא פחות מ-10 קניינים פצחו במלחמת הצעות, בניסיון לרכוש את זכויות העיבוד של "המדריך לקטילת ערפדים של מועדון הקריאה הדרומי" לטלוויזיה – ונכון לכתיבת שורות אלה הספר עוד לא יצא! המנצחים, אגב, הם חברת ההפקות PKM, של פטריק מורן. משמעות הדבר ש"המדריך לקטילת ערפדים" צפוי לעשות את דרכו אל שירותי התוכן בטלוויזיה של אמאזון. העיבוד המתוכנן מצטרף לעוד ספרי אימה שעושים כיום את דרכם אל הטלוויזיה. הדוגמה האחרונה היא "מנעול ומפתח" (Locke & Key) , סדרת האימה החדשה בנטפליקס, שמבוססת על סדרת הרומנים הגרפיים של ג'ו היל, בנו של סטיבן קינג וסופר אימה ופנטזיה מוכשר ומוערך בזכות עצמו. האם ז'אנר האימה זוכה לעדנה מחודשת במסך הקטן? יהיה מרתק לחכות ולגלות.

קצת על המחבר

גריידי הנדריקס הוא המחבר של Horrorstör, על סניף רדוף רוחות של איקאה ו-My Best friend’s Exorcism. הוא גם האידיוט (לדבריו) מאחורי הספר זוכה פרס סטוקר (פרס מפורסם לספרים בז'אנר האימה) Paperbacks from Hell – סקירה היסטורית של גל הפופולריות של ספרי כיס מז'אנר האימה בשנות ה-70 וה-80, שככל הנראה מכיל יותר מידע משאתם צריכים על לפרקונים נאצים, תינוקות רצחניים וחתולים מרושעים.

בנוסף הוא גם התסריטאי מאחורי "מוהוק", שהוא ככל הנראה סרט האימה היחיד על המלחמה של 1812.

ספרו החדש של הנדריקס צפוי לצאת לאור ב-07.04.2020

400 עמודים

בקרו באתר הבית של גריידי הנדריקס

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.