ארטמיס פאול – הסרט

דצמבר 25, 2019

ארטמיס פאול, גיבור סדרת ספרי הפנטזיה מאת אואן קולפר, צפוי להגיע לאקרנים ב-2020

אחרי שנים על גבי שנים (על גבי שנים) של עיכובים בהפקה, עיבוד קולנועי של ארטמיס פאול, גיבורו של אואן קולפר, מתוכנן לצאת לאקרנים ב-2020. הסרט יתבסס על הספר הראשון בסדרה, על ילד גאון (ונבל-על בזכות עצמו) המגלה עולם פיות תת-קרקעי. הסרט מבוים על ידי קנת בראנה, שייך לדיסני ויופץ על ידה.

לא היה כבר טריילר לפני שנה?

אז זהו, שכן. בדיוק לפני שנה, למעשה. אך למרבה הצער, הסרט מצא את עצמו בלימבו הפקתי מאז, ופספס דדליין אחר דדליין. כעת, מועד הבכורה מתוכנן ל-29 למאי, 2020, ויש סיבה טובה להאמין שהפעם זה עומד לקרות.

לא ברור למה דיסני עשו את כל השינויים האלה. הטריילרים, כאמור, כבר יצאו לאוויר העולם. תהיה הסיבה אשר תהיה, ספק רב אם היא טובה. יכול להיות שהיה צורך בצילומים נוספים, בעקבות שינויים בתסריט. יכול להיות שזה קשור לרכישה של דיסני את פוקס המאה ה-20, לא מזמן. אבל סביר להניח ששחקנית ענקית כמו דיסני, לא עיכבה את עצמה בגלל מניעים חיצוניים. שחקניות אחרות בשוק משנות מועדים בגללה. התשובה המתבקשת היא שמסיבה כזאת או אחרת, אולפני העכבר הביעו אי-אמון ביכולתו של הסרט להצליח במתכונתו הנוכחית. ואם לומר את האמת, לדעתי, כיוון שהסרט מבוים על ידי בראנה, זאת לא הפתעה יותר מדי גדולה.

האם נראה סרטי המשך?

השפעה נוספת של העיכובים ביציאת הסרט, היא הפחתה של הסיכויים ליציאת סרטי המשך, גם אם הסרט יהיה שובר קופות רציני. התכניות להפקת הסרט הזה החלו אי אז ב-2001. העניין התקשורתי התחיל ב-2013. גם בהערכה האופטימית ביותר, ההפקה המעשית שלו החלה רק ב-2015. הצילומים החלו רק ב-2017, וכעת 2019 מסתיימת ללא הסרט, שאמור היה לצאת באוגוסט. פרדיה שו, המגלם את דמותו של ארטמיס, הוא יליד 2004 והיה בן 12 בזמן צילומי הסרט. כיום, הוא בן 15, ובקצב הזה, הוא יהיה בן 17-18 במועד לצילומי הסרט הבא – אם דיסני ירצו כזה.

לכן, וזה מצער מאוד עבור חובבי ארטמיס פאול, כמוני, כנראה שלא יהיה ארטמיס פאול 2. לפחות לא עם הקאסט של הסרט הנוכחי. מה שכן, יכול מאוד להיות שכמו במקרים אחרים (ע"ע ציידיהצללים, חומריו האפלים ועוד), הסרט יהיה הצעד הראשון בגלגול של סדרת הספרים לסדרת טלוויזיה מושקעת. בהתחשב באיכות הפקות הטלוויזיה של השנים האחרונות, זה יכול להיות לא רע בכלל. טוב, אפילו.

אז רגע, הסרט יהיה טוב, או לא?

קשה להגיד, אבל אתם/ן מוזמנים/ות לצפות בטריילר ולגבש דעה. 🙂

האתר הרשמי של הסרט

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.