פרסי ג'קסון – הריבוט

דצמבר 16, 2019

כריכת הספר פרסי ג'קסון וגנב הברק, הוצאת כנרת זמורה-דביר (2016)

פרסי ג'קסון עשוי לזכות לגילגול חדש, על בסיס הספר הראשון, הפעם בטלוויזיה ובכיכובם של שחקנים אנונימיים

גיבור סדרת ספרי הילדים והנוער האהובה של ריק ריירדן, פרסי ג'קסון, ישוב למסך, אלא שהפעם זה יהיה המסך הקטן (ובינינו, עם הטלווזיות של היום, המסך כבר לא כזה קטן). אלא שבניגוד לפרנצ'ייז סרטי הקולנוע הכושל, הכוונה היא להיצמד יותר למקור ולעבד את כל חמשת הספרים בסדרת " האולימפיים". כל עונה תעבד אחד מן הספרים בסדרה. לאור העובדה שספרי פרסי ג'קסון רואים אור בהוצאה לאור של דיסני, לא יהיה מפתיע אם גם הסדרה תערב את את ענקית הבידור, ואולי אף תגיע לאחד הערוצים שלה בטלוויזיה. לפי השיח ברחבי הרשת, נראה שיש קונצנזוס שהסדרה תשודר, ככל הנראה בדיסני+.

יש סיבות נוספות להאמין שדיסני תהיה מעורבת בפרויקט: ראשית, רק לפני שלושה ימים פרסם ריירדן טוויט עם תמונה, בו סיפר שהגיע לפגישה במשרדי דיסני. שנית, שני הסרטים בפרנצ'ייז הקולנועי השתייכו לפוקס המאה ה-20. אלא שבמסגרת הרכישות של אולפני העכבר, פוקס נרכשה במרץ, השנה, בעסקת ענק בשווי עשרות מיליארדים. משמעות הדבר, שגם הזכויות ליצירת סרטים ו/או סדרות על בסיס פרסי ג'קסון נמצאות עכשיו בידי דיסני. כמו כן, לאור ההשקעה העצומה של דיסני ברכישה, לא מן הנמנע שהם ירצו להשתמש בזכויות שרכשו כדי להביא רווחים בהקדם האפשרי.

הגיל הוא חלק מהתרגיל

כפי שכבר צוין בכותרת המשנה, העיבוד החדש צפוי ללהק קאסט של שחקנים אנונימיים. כמובן שגם חידוש של פנצ'ייז שנכשל בקולנוע, כסדרת טלוויזיה אינו עניין חדש. גם גיוס שחקנים אנונימיים יחסית, כבר נוסה בהצלחה. אחרי הכול, שחקנים לא מוכרים אינם רק פנים רעננות, הם גם פחות יקרים. אבל פה זה נהייה מעניין. הריבוט של הפרנצ'ייז צפוי ללהק שחקנים בסביבות גיל 12, ובכך להיות גם יותר נאמנים לדמויות מן הספרים! לוגן לרמן (פרסי ג'קסון בסרטים), למרות שהוא עדיין נראה צעיר מאוד לגילו, כבר בן 27. כשלוהק לתפקיד הראשי ב-2009, כבר היה בן 17. אלכסנדרה דדריו (אנבת' צ'ייס) שכיכבה לצידו לוהקה הייתה בת 23, וכיום כבר בת 33.

גילם של השחקנים, לא פחות מהתגובה הפושרת בבתי הקולנוע, היה ככל הנראה אחת הסיבות שסדרת הסרטים נקטעה כבר לאחר הסרט השני. מבחינה זאת, לאור הכוונה של ההפקה לעבד את כל חמשת הספרים, על פני 5 עונות, הבחירה בשחקנים צעירים נראית אף יותר הגיונית. הגם שלאחר סדרת סרטי "הארי פוטר", הצופים של היום כבר מורגלים להתחבר לגיבורים, ששחקניהם מתבגרים לאורך השנים.

אם גם אתם/ן חובבי/ות ספריו של ריק ריירדן, שווה לכם/ן לעקוב, כי צוות הספרייה הפנטסטית עוקב אחר כל התפתחות מעניינת, ונוסיף לעדכן אתכם/ן בהמשך.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.