דרקולה זוכה לעיבוד מחודש בנטפליקס

דצמבר 13, 2019

דרקולה מגיע לנטפליקס - סדרות ערפדים - הספרייה הפנטסטית

דרקולה יעלה מקברו, שוב, בתחילת ינואר, בהפקה משותפת של BBC ו-Netflix

דרקולה יעלה מקברו, שוב, ביום הראשון של השנה החדשה, הודות להפקה משותפת של BBC ו-Netflix. סדרת הטלוויזיה היא שיתוף הפעולה הראשון בין סטיבן מאפט ומארק גטיס מאז שהסדרה שרלוק ירדה מהאוויר ב-2017. הצמד שוב מחזיר אייקון ויקטוריאני לחיים, ואתם תוכלו לחזות בתוצאה בחודש הבא.

הפרק הראשון ישודר ראשית ב-BBC, ב-1 לינואר, ושני הפרקים הבאים ביומיים שלאחר מכן. אחרי כן תיכנס נטפליקס לתמונה, ב-4 לינואר, ותאפשר צפייה בכל הפרקים בבת-אחת. כל אחד משלושת הפרקים יהיה באורך 90 דקות, ובניגוד לשרלוק, יהיה נאמן יותר לחומר המקור, ולו מהסיבה הפשוטה שעלילתה תישאר באותה התקופה של הרומן, מאת בראם סטוקר.

אז למה לי עוד דרקולה עכשיו

למה לעשות עיבוד חדש של דרקולה, ולמה שזה יעניין אתכם לצפות בו? כי בעיבוד החדש, הרוזן הנודע לשמצה הוא הגיבור של סיפורו, כך שהעלילה תסופר מנקודת מבטו, במקום מנקודת מבטם ג'ונתן ומינה הארקר, דר' ואן הלסינג וחבריהם.

סיבה נוספת, היא שהעיבוד החדש מחזיר את דרקולה למחוזות אליהם השתייך, בטרם הוליווד הפכה אותו ואת בני מינו לאייקונים חושניים – מחוזות ז'אנר האימה. ניתן להתרשם מן הרוח הכללית של העיבוד בטריילר המצורף.

אבל אם אתם עדיין לא בטוחים למה צריך לעבד שוב את ספרו של בראם סטוקר למסך, לפחות תדעו שאתם בחברה טובה. דרקולה עצמו פקפק במיזם החדש, או לפחות השחקן המגלם את הדמות שמעניקה לספר את שמו. לדברי השחקן הדני קלייס באנג, כשקיבל את הטלפון מן הסוכן שלו, שסיפר לו שרוצים לדבר אתו על דרקולה, חשב "דרקולה? באמת? אנחנו צריכים אחת זה?" אלא שכמו בסיפורים רבים אחרים מהסרטים, אז הוא קרא את התסריט וכל הספקות שלו נעלמו!

"לזה אתה צריך לחזור," הוסיף השחקן, "אם אתה מתחיל לפקפק או לחשוב על זה, זאת הפעם הראשונה שקראתי את זה וחשבתי כאילו , וואו, זה מרענן וחדש והנה הסיבה הכי טובה שאתה יכול לקבל כדי לעשות את זה שוב. זה ממש שם, בכתיבה'".

כמה הסדרה תיצמד לחומר המקור? כנראה שלא יותר מדי, כי נודע לנו שאחרי עונה אחת מתוכננת כבר עונה נוספת. זאת אומרת שאחד משני דברים צפוי להתרחש – שהעונה הראשונה תסתיים מבלי שעלילת הספר תסופר במלואה, או שעלילת הספר תוביל להסתעפויות מן הסיפור המקורי, לסיפורים חדשים פרי מקלדותיהם ומוחותיהם של התסריטאים.

ליהוק

כפי שצוין קודם, את התפקיד הראשי מגלם השחקן הדני קלייס באנג, ולצדו השחקנים ג'ון הפרנן (ג'ונתן הארקר), מורפיד קלארק וסאשה דאוואן (ששיחק גם בשרלוק). כמו כן, בדומה לשרלוק, מארק גטיס גם הוא יגלם דמות, בנוסף לתפקידו כשואו ראנר של הסדרה.

הפרק הראשון ייקרא "חוקי החיה" (The Rules of the Beast), ישודר ב-1 לינואר ב-BBC. שאר הצופים ברחבי העולם יוכלו לצפות בו ובפרקים שאחריו 3 ימים לאחר מכן.

לחומרים ומידע נוספים, בקרו באתר ה-BBC.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.