קומדיה של מטבעות (Making Money) בקרוב בחנויות

נובמבר 8, 2019

איור הכריכה של קומדיה של מטבעות - טרי פראצ'ט - הספרייה הפנטסטית

בדצמבר הקרוב קוראי עברית יוכלו ליהנות מספר נוסף של פראצ'ט – קומדיה של מטבעות

סדרת ספרי "עולם הדיסק", מאת הסופר המנוח טרי פראצ'ט מונה 41 כותרים. למרות היותם רבי מכר בכל רחבי העולם, בארץ תרגומם מעולם לא היה מסודר מדי. ספרים שונים ראו אור בהוצאות שונות. ובכל זאת, כל תרגום המנגיש ספר נוסף של עולם הדיסק לקוראים דוברי העברית הוא סיבה למסיבה. הספר הנוכחי שרואה אור בארץ הוא, כאמור, "קומדיה של מטבעות", בהוצאת אופוס. זהו הספר השני בסדרת עולם הדיסק שיוצא באופוס, והכריכה של המהדורה העברית נחשפה היום .

שמותיהם של שני הספרים שואבים את השראתם משמות מחזות של שייקספיר. הראשון "מהומה רבה על לא דוור" הוא משחק מילים על שם המחזה "מהומה רבה על לא דבר". השני הוא משחק מילים על שם המחזה "קומדיה של טעויות".

הספר החדש, שצפוי לצאת בדצמבר הקרוב מספר על המשך קורותיו של שפריץ פון שתמבור. לאחר שזה האחרון עשה חייל בניהול הדואר של אנך מורפורך, גיבורו של פראצ'ט מוצא את עצמו מתגלגל שוב, והפעם נוחת לניהול הבנק המרכזי והמטבעה של העיר הבידיונית.

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

זו הצעה שאי אפשר לסרב לה.

מי לא היה רוצה להיות האחראי על המטבעה המלכותית של אנך מורפורק ושל הבנק לידה?

זוהי עבודה לחיים. אבל, כפי שהנוכל לשעבר שפריץ פון שתמבור מגלה, החיים האלה לא בהכרח ארוכים.

הכספר הראשי הוא כמעט בוודאות ערפד. יש משהו חסר שם במרתף (וגם המרתף עצמו די חסר שם), ומתברר שהמטבעה המלכותית מתנהלת בהפסד. קוסם בן 300 דולק בעקבות חברה שלו, הוא עומד להיחשף כשרלטן, אבל גילדת המתנקשים עלולה להגיע אליו קודם. למעשה, הרבה אנשים רוצים אותו מת.

אה, ובכל יום הוא צריך להוציא את יושב הראש של הבנק לטיול.

לכל מקום שהוא מביט, הוא יוצר אויבים.

מה שהוא צריך לעשות זה… ליצור כסף!

אז מה הלאה? נותר עוד ספר אחד שמגולל את קורותיו של שפריץ – Raising Steam. זהו הספר ה-40 בסדרת "עולם הדיסק", והאחרון שראה אור בתקופת חייו של פראצ'ט. הספר ה-41 והאחרון, The Shepherd's Crown (האחרון בספרי טיפני אייקינג) ראה אור כבר אחרי מותו של הסופר האהוב.

 האתר הרשמי של טרי פראצ'ט.

קומדיה של מטבעות
מאת: טרי פראצ'ט
מאנגלית: ורד טוכטרמן
הוצאת אופוס (2019)

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.