חומריו האפלים – סדרת טלוויזיה חדשה

נובמבר 3, 2019

חומריו האפלים - סדרת פנטזיה חדשה - הספרייה הפנטסטית

"חומריו האפלים" סדרת הפנטזיה החדשה מ-HBO ו-BBC, מביאה את סדרת הספרים המצליחה של פיליפ פולמן אל המסך הקטן.

למי מאתנו שזקוקים לפיקס הפנטזיה הקבוע שלהם, בשורות טובות – מחרתיים (5 לנובמבר, 2019) תעלה לשידור סדרת פנטזיה חדשה של BBC ו-HBO: "חומריו האפלים". זוכרים שדיווחנו לכם בנושא ב-2016? אז הזמן טס והרגע כמעט כאן. הסדרה, המבוססת על סדרת הספרים המצליחה מאת פיליפ פולמן, גייסה לפרנצ'ייז כמה שמות גדולים ומסקרנים, ביניהם: ג'יימס מק'אבוי, לין-מנואל מירנדה ורות' ווילסון מככבים לצד דפני קין ("לוגאן"). על התסריט הטלוויזיוני אמון ג'ק ת'ורן ("הארי פוטר והילד המקולל") ואת שני פרקי הבכורה של הסדרה ביים זוכה האוסקר טום הופר ("נאום המלך").

קצת על העלילה

"חומריו האפלים" מתרחשת בעולם מקביל ופנטסטי שבו נשמות בני האדם מתקיימות מחוץ לגופם בדמות בעלי חיים שונים, המכונים "דמונים". במרכז העלילה נמצאת ליירה (קין), יתומה צעירה שהושארה בינקותה באקדמיה על ידי דודה, לורד עזריאל (מק'אבוי), חולמת על חיי הרפתקאות מחוץ לכתלי המוסד בו גדלה. כאשר חברה הטוב נעלם, היא יוצאת לחיפוש אחריו, חושפת מזימה לחטיפת ילדים ותופעה מסתורית בשם "אבק". לעולמה של ליירה נכנסת גם גברת קולטר (ווילסון) הזוהרת והמסוכנת, בעוד הנערה הנועזת יוצאת למסע מסוכן שייקח אותה צפונה, בחיפוש אחר תשובות שישנו את חייה לנצח.

האם לא היה כבר סרט?

קודם כול, סחטיין על הזיכרון. חוץ מזה, כן. ב-2007 הגיע למסך הגדול סרט שיכול היה להיות תחילתה של סדרת ספרים חדשה. כלומר, אם יצליח לשחזר את ההצלחה של סרטי הארי פוטר, שר הטבעות ואולי קומץ קטן של עיבודים קולנועיים של סרטי פנטזיה פופולריים. באותם ימים, בישראל לפחות, זכה פולמן לעדנה רבה, כשטרילוגיית "חומריו האפלים" תורגמה לעברית (בהוצאת כתר ואופוס). אפילו הייתה פעילות מעריצים ערה, בדומה לפעילות שעוררו ספריה של ג'יי.קיי. רולינג.

הסרט מ-2007 היה עתיר תקציב וכוכבים, לרבות ניקול קידמן, דניאל קרייג, אווה גרין, סר כריסטופר לי המנוח, סמואל פאק אליוט (שחקן נפלא ולא מוערך דיו, לדעתי) ואפילו סר איאן מקלן נתן את קולו לדוב הקוטב הלוחם, יוריק ברנסון. אבל כל זה לא עזר לו. ביצועיו בבתי הקולנוע בארה"ב היו מאכזבים. גם המבקרים והצופים לא התרשמו, ואפילו פולמן עצמו צוטט עם דברי ביקורת על העיבוד. כך קרה ששני סרטי ההמשך נגנזו.

ללא סרטים חדשים וללא ספרים חדשים בסדרה, קהילת החובבים סביב "חומריו האפלים" דעכה והתפזרה. יציאתו של ספר רביעי, הפותח טרילוגיה חדשה בעולם הבדיוני של פולמן לא הספיקה בשביל לעורר מחדש את ההייפ. לא שבאמת אפשר להשוות בין "משחקי הכס" ל"חומריו האפלים", אבל האם סדרת הטלוויזיה החדשה תעשה עבור פולמן את מה שעשתה "משחקי הכס" עבור ג'ורג' מרטין? נשאר לצפות ולגלות. בינתיים, מוזמנים/ות לצפות בטריילר ולהתרשם.

החל מה-5.11, ימי שלישי ב-22:00 ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV
וכן החל מה-5.11, ימי שלישי, ב-04:00 וב-22:50, ב-yesEDGE וב-yesVO

בקרו באתר הבית של פיליפ פולמן.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.