המבוך של פאן – כעת ספר מאת קורנליה פונקה

יולי 9, 2019

המבוך של פאן - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

חובבי מעשיות אפלות, כמו הנזל וגרטל והנסיך האכזרי יתענגו על הספר האווירתי והמרתק הזה, המבוסס על סרטו המפורסם של גיירמו דל טורו.

13 חלפו מאז הכרנו לראשונה את פאן ואת המבוך שלו. לכבוד המאורע, הבמאי והתסריטאי זוכה פרס האוסקר, גיירמו דל טורו וסופרת רבי המכר של הניו יורק טיימס, קורנליה פונקה, חברו יחדיו כדי להפוך את שובר הקופות של דל טורו, "המבוך של פאן", לספר פנטזיה אפל ואפי לקוראים בכל הגילים, עם איורים מהפנטים וסיפורים קצרים קסומים, שמרחיבים את גבולותיו של העולם המרתק.

המעשייה המכושפת מעתיקה את הקוראים לעולם מאיים, קסום ועייף-מלחמות, מלא בדמויות עמוקות כמו פאונים קונדסים, חיילים רצחניים, מפלצות אוכלות ילדים, מורדים אמיצים ונסיכה אבודה שמקווה להתאחד שוב עם משפחתה.

זהו שיתוף פעולה מבריק בין שני מספרי סיפורים מופלאים שלא כדאי לפספס.

לדברי פונקה, "כשגיירמו דל טורו ביקוש ממני לכתוב נובליזציה של המבוך של פאן, זה באמת הרגיש כמו אגדה. הייתי די בטוחה שיהיה זה בלתי אפשרי  להפוך את יצירת המופת המדהימה הזאת למארג של מילים. אבל, כמובן, אי אפשר לסרב למשימה קסומה שכזו, אפילו אם היא נראית בלתי אפשרית. למדנו את זה מהאגדות".

 

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

באגדות, יש אנשים ויש זאבים, חיות והורים מתים, ילדות ויערות. אופליה יודעת כל זאת כמו כל אישה צעירה עם ראש מלא בסיפורים. והיא רואה מיד מהו הקפיטן, מחייך במדיו, מגפיו וכפפותיו נטולי הרבב: זאב. אבל שום דבר לא יכול להכין אותה למציאות המוזרה של ביתו המאיים, בלב יער עבות שמסתיר דברים רבים: קטעי זיכרונות של סיפורים על תינוקות אבודים, קבוצת מורדים מהמחתרת שמסתתרים מהצבא, מבוך, חיות ופיות. אין מי שישמור על בטחונה של אופליה, כאשר המבוך מושך אותה אל תוך הסיפור שלה, בו המפלצתי והאנושי בלתי ניתנים להפרדה, ומיתוסים פועמים עם דם חי…

לאור האירועים המתוארים בסרט של דל טורו, לא מפתיע במיוחד שהספר הומלץ כמתאים לגילי 14 ומעלה.

לחובבי ה"ז'אנר", "המבוך של פאן" זמין גם כספר אודיו.

המבוך של פאן
מאת: גיירמו דל טורו וקורנליה פונקה
הוצאה: Katherine Tegen Books (2019)
איורים: אלן וויליאמס
272 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.