הסנדמן בדרך לטלוויזיה

יולי 5, 2019

הסנדמן נטפליקס - פנטזיה בטלוויזיה - הספרייה הפנטטסית

סדרת טלוויזיה בהשראת הקומיקס המפורסם של ניל גיימן, הסנדמן, בדרך לנטפליקס

האם הפעם יצליח סנדמן להגשים את חלומם של מעריצים רבים ולהגיע למסך? יותר מ-3 שנים אחרי הניסיון הכושל של New Line להפוך את הרומן הגרפי של גיימן לסרט קולנוע, נטפליקס חתמה על מה שמקורות יודעי דבר מתארים כ"עסקה ענקית" עם האחים וורנר לעיבוד רב המכר לסדרת טלוויזיה. מקורות שמכירים את העסקה מציינים שזוהי סדרת הטלוויזיה השאפתנית ביותר ש-DC Entertainment יצרו אי פעם. נכון לעתה, הוזמנו 11 פרקים.
אלן היינברג (וונדרוומן, האנטומיה של גריי) נבחר לכתוב את התסריט ולשמש בתור השו-ראנר עבור הסדרה. גיימן, שיצר את סדרת הקומיקס המקורית ישמש בתור מפיק לצד דיוויד גוייר. הצמד היה מעורב בניסיון האחרון של ניו ליין לעבד את הסנדמן למסך הגדול. גיימן, גוייר והיינברג יכתבו יחד את פרק הבכורה.
"אנחנו נרגשים לחבור לצוות המבריק שהוא ניל גיימן, דייוויד ס. גוייר ואלן היינברג, כדי להביא סוף כל סוף את סדרת הקומיקס האייקונית של ניל, הסנדמן, לחיים על המסך", ציין צ'נינג דונגי, אשר אמון על הפקות המקור של נטפליקס. "מן הדמויות וקווי העלילה העשירים אל העולמות המפורטים בקפידה, אנחנו מתרגשים ליצור סדרה אפית ומקורית שצוללת עמוק אל תוך היקום רב-הרבדים, האהוב על ידי מעריצים ברחבי העולם".
העיבוד של נטפליק הוא הניסיון הראשון ליצירת סדרת טלוויזיה על הקומיקס המפורסם, לאחר ניסיונות רבים לעבד את קורותיהם של מורפיאוס, אדון החלומות, אחיו ואחיותיו בני האלמוות (גורל, מוות, הרס, ייאוש, תאווה והזיה.
ניסיונות להפוך את הסנדמן לפרנצ'ייז קולנוע החלו בשנות ה-90 של המאה הקודמת, על ידי האחים וורנר – חברת האם של ורטיגו, מותג הבת של DC Comics. הפרויקט עבר מספר גיגולים וכותבים בשנות ה-90 ובשנות ה-2,000 המוקדמות, עד שנתקע היטב בלימבו אינסופי של ניסיונות פיתוח. גיימן, שיצירותיו "אלים אמריקאים" ו"בשורות טובות" (עם טרי פראצ'ט) כבר עובדו לטלוויזיה, הכריז ב-2013 שיחבור על ג'וזף גורדון-לוויט ליצירת סרט קולנוע עם ניו ליין סינמה. לוויט אמור היה לככב בסרט ולביימו, עד שנטש את הפרויקט בעקבות חילוקי דיעות מקצועיים עם הסטודיו ב-2016. אריק הייסרר, התסריטאי האחרון שקיבל לידיו את המשימה לכתוב את התסריט לסרט אישר גם הוא בסוף 2016 שהוא כבר לא מעורב בפרויקט. לדבריו, בזמן העבודה על העיבוד הגיע למסקנה שלא ניתן יהיה לעשות צדק ליצירה בסרט אחד או אפילו בטרילוגיה. לכן חזר אל מעסיקיו והודיע להם שמקומו של עיבוד שכזה הוא בטלוויזיה.
לפי מקורות יודעי דבר, האחים וורנר, המחזיקים בקניין הרוחני, פנו עם הרעיון לסדרה אל כמה חברות הפקה, כולל אל HBO. אבל רשת הכבלים לא השתכנעה, כנראה בגלל גודל העלות המשוערת ומחויבויות לפרויקטים אחרים. נטפליקס קפצה על ההזדמנות. השאר, כמו שאומרים, מצפה לנו בעתיד. באופן כללי, מאז שנפרדו דרכיה ממארוול, נטפליקס החלה לרדוף בנחישות אחרי קניינים מוכרים ונחשקים כגון מג'יק: ההתאספות, דברי ימי נרניה וספריו של רואלד דאל. בקיצור, יש למה לחכות.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.