משחקי הכס עונה 8 – יוצאים לדרך

אפריל 15, 2019

משחקי הכס עונה 8 - סדרות פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

הקרב על כס הברזל מגיע לשיאו בעונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס"

שמונה שנים ושלושה חודשים אחרי שסיפרנו לכם לראשונה על העיבוד הטלוויזיוני שצפוי לסדרת ספריו של ג'.ר.ר. מרטין, "שיר של אש ושל קרח", מגיעה הסדרה לסיומה. ידענו שלסדרה שנקראה "משחקי הכס" (Game Of Thrones) יש הרבה פוטנציאל, אבל מי יכול היה לנחש שהיא תצמח ותהפוך לתופעה התרבותית שנהייתה.

הסדרה העלתה את הרשת שיצרה אותה, HBO, לשחקנית מובילה בענף הטלוויזיה בארה"ב ובכל העולם. הסדרה, שנוצרה על ידי דיוויד בניוף ודי.בי וייס, היא ללא ספק אחת הסדרות המדוברות בעולם. היא קנתה לעצמה מעריצים אדוקים בכל העולם, שעוקבים ומנתחים כל פרק ברשתות החברתיות וכמהים לדעת כיצד תסתיים. ולא בכדי, כי כידוע, מרטין, המוח היצירתי מאחורי "משחקי הכס" לא סיים את הסדרה עדיין. למעשה, מאז יצא הספר החמישי, "ריקוד עם דרקונים" ב-2011 – השנה בה החלה הסדרה, לא הוציא הסופר את הספר הבא. כל זאת לא מנע מסדרת הטלוויזיה לשבור את שיא הזכיות לסדרה ב"אמי", עם 47 פסלונים. זאת, בנוסף לפרס "גלובוס הזהב", שבעה פרסי "סאג", פרס "בחירת המבקרים" ועוד.

העובדה שמרטין לא השלים את כתיבת הספרים בסדרה לא רק תסכלה ומוסיפה לתסכל חובבים רבים, היא גם יצרה בפני יוצרי הסדרה מצב בלתי אפשרי – היה עליהם להמשיך את העלילה מהמקום בו הסופר הגיע אליו. במידה לא מבוטלת, משבר זה אחראי לכך שהעיבוד מסתיים ובאופן בו הוא מסתיים. מצד שני, בדרכה שלה, הסדרה מעניקה למעריצים את הסוף שחיכו לו כל כך הרבה שנים. מה זה אומר כעת לגבי ספריו הבאים של מרטין? אין לדעת, אבל אין ספק שההזדמנות של הסופר לסיים בגדול ובשיא אבדה. יידרש לא מעט בשביל לשלוח את המספרים הגדולים של החובבים לשוב אל הסדרה ולרכוש את ספרי ההמשך, בייחוד לאחר שכבר קיבלו את הסיום שלהם מסדרת הטלוויזיה.

 

תקציר העלילה

"משחקי הכס", המתרחשת בווסטרוז הבדיונית, מגוללת את סיפור מאבקן של משפחות האצולה המרכזיות לזכות לאייש את כס הברזל הנכסף ולזכות בשליטה על כל שבע הממלכות. בעונה הסיום האפית, שאורכה שישה פרקים, תעמוד הברית החדשה בין הטוענים לכתר למבחן האמיתי מול האויב המסוכן והמצמרר מכולם: מלך הלילה, שליט המהלכים הלבנים, שהגיע בסוף העונה הקודמת עם צבאו (שכעת מונה גם דרקון) אל החומה ומוטט אותה. כעת, ייאלצו דאינריז טארגריין, סרסיי לאניסטר, ג'ון סנואו ובני בריתם לשים מאחור את המאבק על הכס ולשתף פעולה במערכה האחרונה והעקובה מדם. מי ישרוד את המלחמה וייצא כשידו על העליונה?

 

השחקנים

עם כוכבי הסדרה נמנים אמיליה קלארק ("ללכת בדרכך"), פיטר דינקלג' ("אקס-מן: העתיד שהיה"), קיט הארינגטון ("פומפיי"), ניקולאי קוסטר-וולדו ("אבדון"), לנה הידי ("300"), גוונדולין כריסטי ("קצה האגם: הנערה הסינית"), סופי טרנר ("אקס-מן: אפוקליפסה"), מייזי וויליאמס ("דוקטור הו") ועוד רבים אחרים.

 

הסדרה תשודר ב-HOT, החל מה-15.4, ימי שני ב-04:00 וב-22:00, ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.