שהאזאם – כי להיות גיבור על זה… משחק ילדים?

אפריל 5, 2019

שהאזאם - גיבורי על - הספרייה הפנטסטית

האם שהאזאם יצליח במקום שקודמיו לא נכשלו, ויביא ל-DC את הלהיט לו חיכו?

גיבור-העל שהאזאם מוכר היטב לחובבי הקומיקס וגיבורי-העל, אבל בקרב הציבור הרחב, הוא בהחלט מן הגיבורים הפחות בולטים. ובכל זאת, הסרט החדש של ניו ליין סינמה, עבור האחים וורנר, על בסיס קומיקס של DC, מסמן קו חדש עבור היקום הקולנועי של המתחרה הגדולה של מארוול. לאחר הצלחת טרילוגיית באטמן של כריסטופר נולאן, DC חשבו שפיצחו את הנוסחה להצלחה – עיבוד אפל וריאליסטי של גיבורי-העל, ללא ההומור והקלילות שאפיינה, למשל, את סרטי באטמן של טים ברטון. אבל מה שעבד עבור נולאן, הפך לכישלון חרוץ בידיים של יורשיו. לאחר מכן, ניסו "האנשים למעלה" לחכות את הסגנון של סרטי "הנוקמים", ואף הביאו לצורך העניין את ג'וס וידון, בתקווה להציל את "ליגת הצדק". גם זה לא עבד.

 

תקציר העלילה

בכולנו יש גיבור-על, צריך רק מעט קסם כדי להוציא אותו. במקרה של בילי באטסון, נער-אומנה בן 14 בעל חוכמת רחוב, מספיקה צעקה של מילה אחת – שהאזאם! – כדי להפוך אותו לגיבור-על בגודל גבר בוגר, הוא גיבור-העל שהאזאם, וכל זאת התאפשר בזכותו של מכשף זקן. עדיין ילד בליבו – עם גוף חדש כמו של אל – שהאזאם מתענג על הגרסה הבוגרת של עצמו באופן שכל נער מתבגר היה עושה עם כוחות-על חדשים: הוא נהנה איתם! האם הוא יכול לעוף? יש לו ראיית רנטגן? הוא יכול לירות ברקים מהידיים? הוא יכול להבריז מהמבחן במתמטיקה? שהאזאם! בוחן את גבולות היכולות שלו בפזיזות משעשעת של ילד. עם זאת, הוא יצטרך לשלוט בכוחות האלו במהירות כדי לנצח את כוחות הרשע של ד"ר ת'יאודוס סיוואנה.

 

עוד על ההפקה

קורותיו של "שהאזאם", גיבור העל המוכר של חברת הקומיקס DC מגיעים למסך בבימויו של דיויד פ. סנדברג ("אנאבל 2"). בתפקיד שהאזאם משחק זאכרי לוי (מסדרת הטלוויזיה "צ'אק" ו-"מיס מייזל המופלאה"), יחד עם אשר אנג'ל (מסדרת הטלוויזיה "אנדי") המשחק את בילי באטסון, ומארק סטרונג (מסרטי "קינגסמן") בתפקיד נבל-העל ד"ר ת'יאודוס סיוואנה. על הפקת הסרט אמון פיטר ספרן ("אקוומן", "לזמן את הרוע", וסדרת סרטי "אנאבל").

בסרט מככב גם ג'ק דילן גרייזר ("זה") בתור פרדי, החבר הכי טוב של בילי שיודע הכול על גיבורי-על, וחלק מהמשפחה האומנת. קופר אנדרוז ("המתים המהלכים") ומרתה מילנס (מסדרת הטלוויזיה "איזו מן שוטרת") משחקים את ההורים במשפחת האומנה והמועמד לאוסקר ג'ימון הונסו ("האגדה של טרזן", "לגעת ביהלום") משחק את המכשף.

התסריט נכתב על ידי הנרי גיידן עם טון משפחתי, כיפי, וייחודי משלו, על בסיס סיפור מאת גיידן ודארן למקה. שהאזאם נוצר על ידי ביל פרקר וסי.סי. בק.

בכורת הסרט: 4.4.2019

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.