שומרת הערים האבודות, מאת שאנון מסנג'ר

פברואר 11, 2019

שומרת הערים האבודות - ספרי פנטזיה לנוער - הספרייה הפנטסטית

הכירו את "שומרת הערים האבודות", ספר ראשון בסדרת פנטזיה מאת שאנון מסנג'ר

אם תבחנו את "שומרת הערים האבודות", הספר הראשון בסדרה בת שבעה ספרים, מאת שאנון מסנג'ר, תמצאו יותר מנקודת דמיון אחת לעולם הקסמים של ג'יי.קיי רולינג. יש בספר כל מה שאפשר היה לצפות בספר פנטזיה לילדים ולנוער: גיבורה צעירה, מנודה וחסרת ביטחון, שמתקשה למצוא את מקומה בעולם האנושי, היא מגלה עולם פנטזיה בו יש לה כישורים וכוחות יוצאי-דופן. היא הולכת לבית ספר מיוחד לבעלי כוחות כמו שלה. שם היא יוצרת חברויות חדשות, מתמודדת עם מצבים חברתיים מורכבים ופוגשת לראשונה באהבה. [הכניסו מחיאות כפיים פושרות כאן]

א-ב-ל…

מצד שני, בדיקה קצת יותר מעמיקה של הספר והסדרה מגלה תמונה שונה. ראשית, לא מדובר בסתם עוד ספר פנטזיה לנוער שצנח אל תוך אוקיינוס הספרים הקיימים. הספר הראשון כיכב ברשימת רבי-המכר של הניו-יורק טיימס, ואף זכה במדליית קליפורניה לסדרה הטובה ביותר לקוראים צעירים ב-2017. הוצאות ספרים לא מוציאות ספרים סתם. ספרים לא נמכרים סתם ופרסים (לפחות החשובים שבהם) לא מחולקים סתם.

אלמנט מעניין נוסף לגבי "שומרת הערים האבודות" הוא חציית המדיום. זוהי לא סדרת הספרים הראשונה שמנסה לפרוץ את גבולות הדף ולהעשיר את חוויית הקריאה. שילוב של סרטונים, תמונות, משחקונים, קלפי איסוף, כלפי משחק… הכול כבר נוסה. ונכשל. אבל כל זה לא אומר שמה שהיה הוא שיהיה. במוקדם או במאוחר, יהיה מי שיצליח/תצליח לפענח את הנוסחה. בסדרה זו של מסנג'ר, לצד המתרחש בעלילה, יש לכל ספר פלייליסט לפי פרקים, מתכונים של המאכלים האהובים על הגיבורים ודפי מעריצים פעילים ויצירתיים. מעניין לראות אם ואיך "יתרגמו" את תכני ההעשרה עבור הסדרה בעברית.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

לסופי פוסטר יש סוד: היא קוראת מחשבות.

הסוד הזה גורם לה להתרחק מכל הסובבים אותה בבית הספר ואפילו במשפחתה.

אבל אז היא פוגשת את פיץ, נער מסתורי שצץ פתאום משום מקום, וכמוה – גם הוא קורא מחשבות.

המפגש הזה משנה את חייה.

סופי בת ה-12 מגלה עולם חדש וקסום, שבו היא יכולה להרגיש סוף-סוף שייכת. עולם שיש בו יצורים קסומים, אלפים בעלי כוחות מדהימים וערים אבודות. עולם שבו אורבת לה סכנה גדולה.

 

קצת על המחברת

שאנון מסנג'ר היא בוגרת בית הספר לאמנויות הקולנוע של USC (אוניברסיטת דרום קליפורניה), שם היא למדה, בין השאר, שהיא אוהבת לצפות בסרטים הרבה יותר מאשר לייצר אום. היא גם אוכלת בקביעות קאפקיקס לארוחת בוקר, ישנה עם בובה כחולה בצורת פילה ששמה אלה, ומדי פעם נתפסת כשהיא מדברת עם אנשים דמיוניים – כך שזה רק טבעי עבורה לכתוב סיפורים לילדים ולנוער. היא מתגוררת בדרום קליפורניה עם בעלה ועם מספר מביך של חתולים.

 

לפרטים נוספים, בקרו באתר הבית של המחברת

שומרת הערים האבודות
סדרה: שומרת הערים האבודות #1
מאת: שאנון מסנג'ר
תרגום מאנגלית: גליה אלוני-דגן
הוצאה: הוצאת כתר והוצאת כנפיים (2019)
451 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.