משחקי הכס – העונה האחרונה

ינואר 14, 2019

משחקי הכס עונה 8 - פנטזיה בטלוויזיה - הספרייה הפנטסטית

החורף פה, ואתו הגיע הפרומו לעונה ה-8 והאחרונה של "משחקי הכס", ותאריך שידור הבכורה

לפני שמונה שנים בדיוק, בינואר 2011, דיווחנו לכם כאן על סדרת פנטזיה אפית שאמורה להגיע למסך הקטן. היא רכבה על שולי גלימותיהם של סרטי "שר הטבעות" ו"הארי פוטר", וחובבים רבים תהו האם סדרת הטלוויזיה השאפתנית תצליח להיות הלהיט הבא שיעצב את פני הפאנדום. אפילו השחקן האנגלי שון בין, שמילא תפקיד מפתח בסרט הראשון של "שר הטבעות", לוהק לתפקיד מרכזי בסדרה החדשה, ובמובנים רבים, שימש בתור הפנים שלה. הסדרה היא, כמובן, "משחקי הכס", המבוססת על סדרת הספרים הבלתי נגמרת של ג'.ר.ר. מרטין. סדרת הטלוויזיה אכן התפתחה להיות לא פחות מתופעה תרבותית, שבין השאר, הצליחה לגשר במידה רבה על החלל שמפריד בין חובבי הז'אנר בשוליים ובין המיינסטרים.

כשב-2011 יצא גם הספר החמישי מתוך שבעה הספרים שתוכננו, הפופולריות של הספרים והסדרה הרקיעה שחקים. חובבי מרטין, שהורגלו לצפות כל הזמן לספר הבא, פיתחו את התקווה המובנת שהצורך לעמוד בלו"ז של הסדרה יצריך את סופר הפנטזיה להגביר את קצב הכתיבה שלו. בכל זאת, היה לו פור של מספר שנים, בטרם תדביק עלילת הסדרה את עלילת הספרים. אבל השנים חלפו ואתן גם העונות והספר השישי בסדרה, קל וחומר – השביעי, עדיין לא נראו באופק.

שתי העונות שעברו של "משחקי הכס" נאלצו כבר להיכתב על ידי תסריטאים ולא "רק" לעבור עיבוד מן הדף אל המסך. חובבי הסדרה הנאמנים ליוו גם את העונה השישית והשביעית עד סופן, אבל למעט צופים יוצאי דופן, התקבל הקונצנזוס ש… זה כבר לא זה. ההבדל בין העונות שהתבססו על ספריו של מרטין ובין זו שלא ניכר לעין. דמויות התנהגו באופן שלא אופייני להן, אחרות הוצגו לעלילה ויצאו ממנה ללא היגיון רב, וכיווני עלילה מבטיחים הסתיימו במבוי סתום וננטשו ללא משמעות של ממש. הסדרה שנודעה בקטלניות שלה כלפי הדמויות שבה, החלה לאבד גם חובבים בקצב מדאיג. סיום קצת עצוב למה שהחל להיראות כמו סדרת קאלט בהתהוות.

אבל כיוון שיש לנו עוד עונה שלמה, כל זה יכול עוד להשתנות. העונה הקרובה תוכל לתקן את הדברים שבהם כשלה העונה הקודמת, ועדיין לסיים את הסדרה בפינאלה ראוי לשמו, שגם יהיה מכבד ומספק עבור החובבים הנאמנים. מה יעלה בגורלם של שני הספרים הנותרים בסדרה של מרטין, אחרי שהסדרה תרד מהמסך? שאלה מצוינת בפני עצמה.

 

 

בחזרה ל-2019

כך או אחרת, המסע האפי שהוא סדרת "משחקי הכס" של HBO, יגיע בקרוב אל סיומו. לפנות בוקר שודר בארה"ב פרומו חדש לעונה השמינית והאחרונה של "משחקי הכס", ובו נחשף תאריך עליית העונה – 14 באפריל.

 

העונה השמינית של "משחקי הכס" תעלה בשידור ישיר ב-HOT HBO, ב-HOT VOD וב-NEXT TV.

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.