יוצא בקרוב – In an Absent Dream של שונן מגווייר

דצמבר 28, 2018

In an Absent Dream - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

זוכרים את "כל לב הוא דלת", של שונן מגווייר? אהבתן? בקרוב יוצא הספר הרביעי בסדרה.

שנים רבות העסיקה אותי שאלה בנוגע לספרים בסגנון ה-Portal Fantasy, ספרים שעלילתם נסובה סביב מעבר מן המציאות אל מחוזות קסומים ובחזרה. השאלה היא כזאת: אם ממלכות קסומות אלו אכן כל כך נפלאות, איך יכולים גיבורי הספרים (לרוב ילדים וילדות) לשהות בהן, לחזור ולהמשיך בחייהם כאילו לא קרה מאומה. הלוא במקומות אלה כמעט הכול אפשרי. אם לא די בכך, הרי שפעמים רבות במחוזות הפנטסיה הזמן עוצר מלכת. כך מובטחים לגיבורים גם חיי נצח – בין אם זה בשלב התפתחותי טרום מיני ותמים, או בשיא הפריחה של הנעורים – השלב האולטימטיבי אליו מגיעה החיה האנושית מבחינה פיסית.

אבל לא. פעם אחר פעם, הגיבורות והגיבורים של הסיפורים הללו משיגים מטרה, מסיימים הרפתקה ושבים למציאות שמחים וטובות לבב. אין בזה הרבה היגיון. לכל הפחות, זה לא לגמרי אמין. הגיוני יותר לצפות שהמבקרים בממלכות קסומות מן הסיפורים יעשו כל מה שביכולתן כדי להישאר שם ולא לחזור לעולמנו. לאורך ההיסטוריה, בני אדם כבר רצחו בשביל הרבה פחות. ואילו היה נכפה על הדמויות לשוב למציאות, ניתן היה לצפות שהן יבלו את שאר ימיהן באומללות רבה, בתהליך גמילה מתמשך ממה שיוכל להיחשב לכל דבר ועניין – הסם החזק מכול.

לכן כל כך שמחתי כשנודע לנו בספרייה על Every Heart a Doorway (כל לב הוא דלת – ראה אור בישראל בהוצאת נובה, 2017), נובלה של סופרת בשם שונן מגווייר, שמתמודדת בדיוק עם הסוגיה הזאת ועושה זאת בצורה יותר אמינה. בית אלינור וסט לילדים אבודים, הוא המוסד אליו מגיעים (בעיקר מגיעות) מי שהיו בארצות הדמיון וכעת עליהם להסתגל מחדש לחייהם במציאות האפורה.

לנובלה ההיא יצאו עוד שני המשכים, שעוד לא ראו אור בעברית: Down Among the Sticks and Bones (2017) ו-Beneath the Sugar Sky (2018). ב-08 לינואר 2019 צפוי לצאת הספר הרביעי בסדרה, וכפי שציינו בכותרת הידיעה, שמו הצפוי הוא In an Absent Dream. בספר זה, אחד מן האלמנטים המרכזיים הוא שוק הגובלינים, מונח מוכר בפולקלור המערבי, אך פחות בישראל. למרבה השמחה, בדיוק השנה הוציאה הוצאת עוץ את "שוק הגובלינים", פואמה משנת 1862, מאת המשוררת הבריטית כריסטינה רוזטי. די בקריאת הפואמה הזאת כדי לגלות לכם כמעט כל מה שעליכם לדעת כדי להבין את קסמו של השוק ומדוע שונן הציבה אותו בלב ספרה הרביעי בסדרה.

 

תקציר העלילה (בתרגום חופשי מגב הכריכה)

זהו סיפורה של נערה רצינית מאוד שהייתה מעדיפה ללמוד ולחלום, מאשר להפוך לעקרת בית ולעמוד בציפיות של העולם סביבה. וטוב שכך.

כאשר היא מוצאת דלת לעולם המבוסס על היגיון, דעת, חידות ושקרים, היא חושבת שמצאה את גן העדן שלה. אך אבוי, לכל דבר יש מחיר בשוק הגובלינים, וכאשר זמנה בו מתקרב לקיצו, היא עושה עסקה מהסוג שלעולם לא נגמר טוב.

לאף אחד…

בקרו באתר הבית של שונן מגווייר

 

In an Absent Dream
סדרה: Wayward Children #4
מאת: שונן מגוייר
הוצאה: (Tor.com 2019)
208 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.