ערי טרף (לשעבר מנועי התמותה) – טריילר חדש

אוקטובר 3, 2018

ערי טרף - סרטי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

מועד הבכורה של "ערי טרף" – העיבוד הקולנועי של פיטר ג'קסון לספרו של פיליפ ריב, מתקרב וטריילר חדש יצא לרשת

חלף זמן מאז סיפרנו לכם לאחרונה על "ערי טרף", הפרויקט החדש של פיטר ג'קסון, שהוא העיבוד הקולנועי לסדרת הספרים מאת פיליפ ריב. למעשה, בפעם האחרונה שעשינו זאת, עוד קראנו לסרט בשמו המשוער – "מנועי התמותה". אבל עכשיו החגים מאחורינו, אוקטובר התחיל ופתאום דצמבר, מועד יציאתו של הסרט, כבר לא נראה רחוק כל כך. לכבוד המאורע המשמח, שוחרר לרשת טריילר חדש, ובו כבר אפשר לראות הרבה יותר פרטים, כמו פניה של הסטר שו (הרה הילמר) מתחת לצעיף ואת דמותו של הנבל, ולנטיין, אותו מגלם הוגו ויבינג (אלרונד ב"שר הטבעות ו"ההוביט", וי ב"V for Vendetta", הסוכן סמית בסרטי "המטריקס").

אם אתם מודאגים מן המעורבות של פיטר ג'קסון, לאחר הפיאסקו שהיה "ההוביט", תוכלו להתנחם במספר עובדות:

  1. פיטר ג'קסון לא מביים את הסרט. הוא "רק" עזר בכתיבת התסריט ובהפקה. את כיסא הבמאי אייש הפעם כריסטיאן ריברס. לזה האחרון אמנם אין ניסיון של ממש בבימוי, אך מצד שני, זה גם אומר שהוא יכול להפתיע ושאין כשלונות צמודים לשמו.
  2. מעט לאחר סיום טרילוגיית סרטי "ההוביט", ג'קסון עצמו הודה שהופעל עליו לחץ עצום מבעלי הכוח והממון שמעליו, ורוב הזמן במהלך העבודה על הסרטים, הוא לא באמת ידע מה הוא עושה. לא כך הוא לגבי "ערי טרף". העבודה על ההפקה החלה ב-2009, לפני כמעט 10 שנים. אם יש משהו שאי אפשר להגיד הפעם, זה שלא היה להפקה זמן לעשות את עבודתה כמו שצריך.
  3. בניגוד לסרטי "ההוביט", בהם ג'קסון היה צריך להמציא המון חומר כדי למלא את הזמן באירועים שלא הופיעו בחומר המקור, הפעם יש להפקה אחלה חומר בסיס לעבוד אתו. וכיוון שמדובר ב-4 ספרים ובסופר מצוין כמו פיליפ ריב, חומר הבסיס קיים במידה מספקת.

 

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

מאות שנה אחרי שהאנושות הוחרבה בעקבות מאורע הרסני, אישה צעירה ומסתורית, הסתר שו (הרה הילמר) מתגלה בתור היחידה שביכולתה לעצור את לונדון – כעת עיר תנע טורפת על גלגלים – מלבלוע את כל מה שנקרה בדרכה.

פראית וחדורת מטרה בעקבות הזיכרון של אמה, הסטר משתפת פעולה עם טום נטסוורתי (רוברט שיהאן), פליט מלונדון ואנה פאנג (ג'יהיי), פושעת מסוכנת עם פרס על ראשה.

מהר מאוד לאחר שחרור הטריילר נרשמה מורת רוח בקרב חובבי הספרים, שהסטר שו בסרט עדיין יפה, בעוד הדמות מן הספרים אמורה להיות מצולקת בהרבה. ובכל זאת, הטריילר נראה מזמין ואין ספק שפיטר ג'קסון, הבמאי שחתום על טרילוגיית סרטי "שר הטבעות" וטרילוגיית סרטי "ההוביט" המצערת, יודע לעשות סרטים יפים.

בנוסף לטריילר, אנחנו שמחים לבשר לכם שבקרוב תוכלו לקרוא גם את סדרת הספרים, אשר מתוכננת לצאת בהוצאת כנרת זמורה דביר, בתרגומה של יעל אכמון.

 

לפרטים נוספים, בקרו באתר הבית של הסרט.

"ערי טרף" יתגלגל אל בתי הקולנוע בישראל ב-06 לדצמבר 2018.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.