מפת הימים – המעון של מיס פרגרין לילדים משונים 4

ספטמבר 29, 2018

מפת הימים - ספרי נוער - הספרייה הפנטסטית

חשבתם שסיפורם של מיס פרגרין והילדים המשונים נגמר? אז חשבתם. בקרוב ההרפתקה נמשכת ב"מפת הימים"

היה זה בינואר 2012, כשסיפרנו לכם לראשונה על ספר יוצא דופן ביופיו האפל והמטריד: "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים", מאת רנסום ריגס. הבטחנו לכם שתשמעו עליו לא מעט בעתיד, וכך היה. ברבות הזמן, הוא תורגם וראה אור בישראל בהוצאת כתר, שליוותה את הטרילוגיה עד סיומה. סיפרנו לכם גם שאפילו בטרם ראה הספר אור, אולפנים שונים התחרו ברכישת הזכויות לעיבוד הקולנועי שלו, ושטים ברטון בעצמו ביקש (וקיבל) את ההזדמנות לביים את הסרט.

הריצו מספר שנים קדימה, והסרט הלא לגמרי מאכזב (כי למי היו אשכרה ציפיות) יצא לאקרנים, ירד ונשכח. יצא גם ספר מלווה לסדרה – ספר האגדות והמעשיות שג'ייקוב וחבריו נעזרים בו במהלך הרפתקאותיהם, אך לא ידוע לנו על הסיכויים שגם ספר זה יראה אור בעברית. וכעת, 4 שנים לאחר שראה אור הספר האחרון בסדרה המקורית, מתוכנן לצאת המשך חדש – "מפת הימים" (A Map of Days) שככל הנראה יפתח פרק חדש בקורותיהם של המשונים.

תקציר העלילה (בתרגום חופשי)

מתפת הימים - רנסום ריגס - הספרייה הפנטסטיתלאחר שהביסו את האיום המפלצתי שכמעט השמיד את עולם המשונים, ג'ייקוב פורטמן נמצא שוב היכן שסיפורו התחיל, בפלורידה. אלא שכעת מיס פרגרין, אמה וחבריהם המשונים נמצאים איתו ועושים כמיטב יכולתם להיטמע בסביבה. אבל הימים חסרי הדאגות של של ביקורים בחוף הים ושיעורי התנרמלות מוטרדים עד מהרה על ידי גילוי—בונקר תת-קרקעי שהיה שייך לאייב, סבו של ג'ייקוב.

רמזים לגבי חייו הכפולים של אייב כסוכן של המוזרים מתחילים לצוף, סודות שהיו חבויים לעיני כול זמן רב. וג'ייקוב מתחיל ללמוד על המורשת המסוכנת שירש—אמיתות שהיו חלק ממנו זמן רב לפני שצעד אל תוך הלולאה של מיס פרגרין.

כעת, הרבה יותר מונח על הכף, בעוד ג'ייקוב וחבריו מוצאים עצמם בנוף הפראי של עולם המוזרים האמריקאית—עולם בו יש מעט מאוד עיתיות, או חוקים—ואף אחד מהם לא מבין. פלאות וסכנות חדשות מצפות בפרק הבא של עבור הילדים המוזרים של מיס פרגרין. סיפורם מומחש שוב לכל אורכו על ידי תמונות וינטג' מהפנטות, אבל עם תוספת בולטת להרפתקה האמריקאית העל-זמנית – צבע מלא.

כפי שהבטחנו אי אז, ב-2012 – אנחנו בספרייה הפנטסטית נמשיך לעקוב אחר המתרחש ולהביא לכם חדשות בנושא.

בקרו באתר הבית של רנסום ריגס (אנגלית)

מפת הימים (The Map of Days)

סדרה: המעון של מיס פרגרין לילדים משונים

מאת: רנסום ריגס

496 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.