קלע הכשף – סבסטיאן דה קסטל

ספטמבר 10, 2018

 

קלע הכשף - ספרי פנטזיה - הספרייה הפנטסטית

קלע הכשף, מאת סבסטיאן דה קסטל הוא ספר פנטזיה חדש, שיפתה אתכם בכישופו כבר ממראהו המעוצב

קלע הכשף - סבסטיאן דה קסטל - הספרייה הפנטסטית
כריכת הספר: קלע הכשף (כתר 2018)

קֶלַע הכֶּשף הוא הראשון בסדרת פנטזיה חדשה, מאת סופר הפנטזיה הקנדי סבסטיאן דה קסטל. בחו"ל, ראו בסדרה עד כה 3 ספרים ו-3 נוספים מתוכננים לשנתיים הקרובות. הספר רואה אור בהוצאת כתר, הזכורה לטוב בזכות ההשקעה הרבה בהפקת ספריה. כך, למשל, אחראית ההוצאה על סדרת הקומיקס "הקמע" מאת קאזו קיבואישי וסדרת "המעון של מיס פרגרין לילדים משונים", מאת רנסום ריגס.

למה ראוי לציין את ההשקעה של כתר בהפקה של ספריה? ראשית, כיוון שכאשר הוצאה משקיעה כל כך בהפקה של ספר, היא בוחרת את כותריה טוב-טוב! מי שיוצאים נשכרים מן הבחינה המדוקדקת הזאת הם כמובן אנחנו, הקוראים. שנית, כיום, כשעתיד הספר המודפס לוט בערפל, ספרים מושקעים, שהמראה שלהם עושה כבוד לקסם שטמון בין דפיהם, נעשים יותר ויותר נדירים.

נוסף על כך, בגלל הגודל המצומצם של השוק בישראל, השקעה שכזו היא עניין מסוכן. התוצאה? אינספור סדרות שספרי ההמשך שלהן יוצאים באופן לא סדיר ומתסכל, או לא יוצאים כלל. אך הוצאת כתר, לפחות בשנים האחרונות, נוטה להוציא סדרות בקצב טוב וללוות אותן עד סופן – חשוב מאוד עבור חובבי הקריאה שעדיין מוכנים להסתכן בהתחלת קריאתן של סדרות שעדיין לא הסתיימו.

כמו כן, ודאי תשמחו לדעת שקסטל מקפיד, במוצהר, להעניק לכל ספריו סיום סגור, כך שיעמדו בזכות עצמם.

 

תקציר העלילה (מגב הכריכה)

קֶלֶן עומד רגע לפני הדו־קרב הראשון שלו בתור מכשף, שאחריו יגיע תורם של ארבעת המבחנים שיהפכו אותו למג של ממש. יש רק בעיה אחת: אין לו שום קסם. ואם לא יתגלו כוחותיו, חייו ייהרסו. הוא מתכוון לגייס את כל יכולותיו – ואלה לא יכולות של קוסם כי אם של רמאי. כי לרמות – קלן יודע. ככה לפחות שרד עד עכשיו.

אבל אז מגיעה לעיר אישה זרה, חריפה וחכמה, עם שלוש חפיסות קלפים. היא שייכת לסוג אחר של אנשים, הארגוסי, והיא תדחף את קלן לשאול את עצמו מי הוא ומה באמת קורה במקום שממנו הוא בא. המפגש איתה יגרום לו לצאת נגד הכול, כולל משפחתו והקהילה שלו. הוא ימצא עצמו רדוף, ויגלה שהאישה הקשה והבלתי צפויה היא התקווה היחידה שלו.

 

קצת על המחבר

סבסטיאן דה קסטל הוא סופר פנטזיה קנדי, המתגורר בימים אלה בהולנד. הוא חובב סייף ואף שימש ככוריאוגרף קרבות חרבות בתיאטרון. הוא בדיוק סיים תואר בארכיאולוגיה כשהחל לעבוד בחפירה הראשונה שלו. ארבע שעות לאחר מכן הוא הבין כמה הוא באמת שונא ארכיאולוגיה ופרש כדי לקדם קריירה ממוקדת ביותר כמוסיקאי, נציב תלונות הציבור, מעצב אינטראקציה (מה שזה לא יהיה), כוריאוגרף קרבות חרב, מורה, מנהל פרויקטים, שחקן ואסטרטג מוצר. הגנתו היחידה כנגד האשמתו בחובבניות היא שהוא באמת ובתמים אוהב לעשות את הדברים הללו ושבדרך כזאת או אחרת, כל אחד מהתחומים משחק תפקיד בכתיבה שלו. תחת זאת, הוא דוחה מכול וכול את האשמתו בהיותו איש רנסנס, בתקווה שיותר אנשים יתייגו אותו ככזה.

 

בקרו באתר הבית של סבסטיאן דה קסטל (אנגלית)

 

קלע הכשף (Spellslinger)
סדרת קלע הכשף #1 (
Spellslinger #1)
מאת סבסטיאן דה קסטל (
Sebastian de Castell)
תרגום מאנגלית: לי עברון
הוצאת כתר (2018)
379 עמודים

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך ספרות, מתרגם ומרצה. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.